مسابقه ایی برای ترغیب زنان به حضور در صنعت فناوری

کدخبر: ۲۲۹۳۷۰
​اقتصاد نیوز:صندوق سرمایه گذاری M12 مایکروسافت که دو سال از تاسیس آن می گذرد، قصد راه اندازی یک رقابت کسب و کار محور را دارد که به برگزیدگان آن ۴ میلیون دلار در قالب سرمایه گذاری اهدا می شود، مشروط به اینکه رهبران آنها زن باشند.
مسابقه ایی برای ترغیب زنان به حضور در صنعت فناوری

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، «پگی جانسون»، مدیر توسعه کسب و کار مایکروسافت هدف از این مسابقه را شناسایی کمپانی های مستعد و ناشناخته تحت مدیریت زنان می داند.

بر اساس داده های Pitchbook که صنایع مختلف را رصد می کند، تنها ۲.۲ درصد از کل سرمایه های خطر پذیر به کمپانی های تاسیس شده توسط زنان اختصاص یافته و این در حالی است که مطالعات مختلف نشان داده اند کمپانی های تحت رهبری زنان بازدهی بهتری داشته اند. 

صندوق سرمایه گذاری M12
 

M12 توسط «جانسون»، از مدیران اجرایی سابق کوالکام که در سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت پیوست، تاسیس شد. نام این صندوق سرمایه گذاری ترکیبی از حرف M، اول اسم مایکروسافت و عدد ۱۲، تعداد حروف واژه entrepreneur به معنی کارآفرین است.

این صندوق نه تنها سرمایه لازم برای کسب و کارهای کوچک فناوری را تامین می کند بلکه تکنولوژی های کمپانی ردموندی را هم در اختیار آنها قرار می دهد. M12 سال گذشته به استارتاپ های فعال در حوزه فناوری پزشکی، امنیت و تشخیص گفتار که در رقابت هوش مصنوعی برنده شده بودند، ۳.۵ میلیون دلار پاداش داد.

اینبار جانسون تاکید کرده که ردموندی ها مستقیما در پی افزایش تنوع جنسیتی هستند. در حال حاضر از کل کمپانی های تحت حمایت صندوق سرمایه گذاری M12 تنها ۷.۵ درصد توسط زنان بنیانگذاری شده اند که از ۵ درصد میانگین این صنعت بیشتر است.

وی عقیده دارد که این آمار به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و حضور زنان در عرصه فناوری باید پر رنگ تر از وضعیت فعلی شود. ثبت نام در این رقابت کسب و کار محور از روز سه شنبه شروع شده و تا هشتم مهرماه ادامه خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید