فرمانده نیروی دریایی ارتش: در تنگه هرمز بر اساس منافع ملی عمل می‌کنیم

کدخبر: ۲۲۹۴۹۸
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رشته غواصی مسابقات بزرگ بین‌المللی نظامیان جهان به میزبانی ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری مسابقات بین المللی نظامی غواصی در ستاد نیروی دریایی اظهار داشت: بخشی از مسابقات بزرگ بین‌المللی نظامیان جهان در رشته غواصی در دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات 10 سال است که برگزار می شود و امسال رشته غواصی برای اولین بار به میزبانی ایران برگزار می شود.

امیر خانزادی تاکید کرد: این مسابقات در ۱۷ رشته در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و ۱۰۰ نفر از سه قاره جهان در ایران حضور دارند و از ۱۰ تا ۲۰ مرداد به رقابت می پردازند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هم اکنون نمایندگان ۸ کشور از آفریقای جنوبی، روسیه و چین در نوشهر حضور دارند.

وی درباره برگزاری رزمایش های نیروی دریایی اظهار داشت: همه نیروهای مسلح در طول سال تمریناتی را برگزار می کنند و در آذرماه شاهد رزمایش نیروی دریایی خواهیم بود و در پایان سال هم در رزمایش مشترک نیروهای مسلح نیروی دریایی حضور مقتدر دارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود درباره ناو «سهند» گفت: ناو سهند تست های پایانی خود را سپری می کند و تا پایان سال به ناوگان دریایی ارتش اضافه می شود.

امیر خانزاده درباره مسائل مطرح شده از سوی رییس جمهور درباره بستن تنگه هرمز گفت: اصول اصلی کارکرد تنگه ها باز بودن آنهاست و مسئله بعدی این است که تحریم بر کارکرد تنگه هرمز تاثیر می گذارد و مسئله بعد اینکه تنگه هرمز از منافع جمهوری اسلامی ایران است و نیروی دریایی همواره امنیت این منطقه را تامین کرده است و پایبندی ایران به تامین امنیت آن، بستگی به تامین منافع ما دارد.

فرمانده نیروی دریایی اظهار داشت: تصمیمات آمریکا در کارکرد تنگه هرمز را تاثیرگذار نمی دانیم و تصمیم در این حوزه و اقدام ما بستگی به تصمیم فرمانده معظم کل قوا دارد.

وی افزود: کارکرد تنگه هرمز به شدت به منافع ملی ما وابسته است و ما هم در این زمینه بر اساس منافع ملی عمل می‌کنیم.

امیر خانزادی همچنین درباره الحاق دستاوردهای جدید به نیروی دریایی گفت: کار ساخت ناوشکن «دنا» تا پایان سال تمام می شود؛ امیدواریم زیردریایی «فاتح» تا آذرماه به ناوگان دریای جنوب بپیوندد؛ همچنین کار احیای ناوشکن دنا تا پایان سال به پایان می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید