تحلیلگر نیویورک تایمز:

ترامپ ابتدا بحران می‌سازد و سپس برای حل آن تلاش می‌کند

کدخبر: ۲۲۹۵۹۵
اقتصادنیوز؛ تحلیلگر نشریه نیویورک تایمز درباره پیشنهاد دونالد ترلمپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت: رئیس جمهوری آمریکا ابتدا بحران می سازد و سپس برای حل آن تلاش می کند.
ترامپ ابتدا بحران می‌سازد و سپس برای حل آن تلاش می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ چند روز قبل در حساب شخصی خود در توییتر با حروف بزرگ به تهدید ایران پرداخت و آنگاه از مذاکره با ایران سخن گفت. آیا این مدلی (کاری ترامپ )است که (پیشتر) کره شمالی را تهدید کرده و سپس درهای مذاکره را باز کرد.

مایکل شیر (Micael  Shear) تحلیلگر نشریه نیویورک تایمز در این باره به سی ان ان گفت: ترامپ بحران می سازدوآنگاه برای ازمیان بردن آن تلاش می کند، اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که اگر بگوییم، این استراتژی ترامپ است که پیشتر آن را برای کره شمالی به کاربرده و پیشرفتی داشته است، اما این قضیه کره شمالی درمورد ایران صدق نمی کند و جواب نمیدهد.

وی که به گفته سی ان ان، همچنین خبرنگار کاخ سفید نشریه نیویورک تایمز است، اضافه کرد:چرا که ایرانیان قبل از پیشنهاد اخیر ترامپ، هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرده بودند، در واقع با خروج آمریکا از توافق هسته ای، ایران با پنج کشور اروپایی باقی مانده در این توافق از لحاظ فنی برای حفظ این توافق کار می کند.

تحلیلگر نیویورک تایمز ادامه داد:انجام چنین ملاقاتی وارائه چنین ایده ای درحال حاضر بسیار اندک و بی معنی است مگر آنکه تغییرات زیادی در جهان صورت گیرد که امکان آن ضعیف است.

گفتنی است از دفتر نیویورک؛ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب از آمادگی خود برای مذاکره با مقامات ایران خبر داد و گفت : اگر آنها آمادگی داشته باشند حاضرم بدون هیچ پیش شرطی این کار را انجام دهم.

دونالد ترامپ این مطلب را بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با ژوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا مطرح کرد. 

وی مدعی شد:بنابراین به ملاقات اعتقاد دارم، البته آنها کمی مشکل دارند، من به تعهد خودمان در برجام پایان دادم، اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم. 

وی افزود: من حاضرم با هر کسی ملاقات کنم، وقتی ظرفیت جنگ یا گرسنگی وجود داشته باشد، بهتر است مذاکره انجام شود. ترامپ با این حال گفت که اگر بتوانیم کاری کنیم که بدون این که کاغذ پاره ای همچون برجام باشد، من حاضرم و هیچ پیش شرطی ندارم. 

وی اظهار کرد: این موضوع هم برای ما، هم برای آنها و هم برای جهان خوب است. اگر آنها بخواهند ،من هم دیدار خواهم کرد.

ترامپ درحالی روز گذشته پیشنهاد مذاکره با ایران را داد که در ماه مه گذشته بطور یکجانبه کشورش را از توافق هسته ای ایران با 1+5 خارج کرد و از سرگیری تحریم های دو مرحله علیه ایران که نخستین ان قرار است از 15 مرداد ماه آغاز شود را به امضا رساند.

«حمید ابوطالبی»مشاور رئیس جمهوری ایران درصفحه توئیتر خود نوشت: کسانی که به گفت وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند. احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها و بازگشت آمریکابه برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید