طعنه کواکبیان به آخوندی: یک مقدار از وزارتخانه پایین بیا تا با هم راه برویم

کدخبر: ۲۲۹۵۹۶
اقتصادنیوز؛ مصطفی کواکبیان با انتقاد از عملکرد وزارت مسکن درباره جلوگیری از مهاجرت به تهران گفت: من به آقای آخوندی پیش از این هم گفته ام «آقای آخوندی یک مقدار از وزارتخانه پایین بیا تا با هم راه برویم».
طعنه کواکبیان به آخوندی: یک مقدار از وزارتخانه پایین بیا تا با هم راه برویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز مجلس با بیان این که من به آقای آخوندی پیش از این هم گفته ام «یک مقدار از وزارتخانه پایین بیا تا با هم راه برویم» اظهار کرد: در طرح تفصیلی و نقشه آن هیچ توجهی به مردم نشده است. مردم منطقه کن به دنبال تدوین طرح تفصیلی برای این منطقه هستند. مجمع تشخیص مصلحت نظام در منطقه کن برج 20 طبقه می سازد، اما اهالی این منطقه 25 سال است که به خواسته خود نرسیده اند، هر چند که اخیراً به همه مسئولان در این باره نامه نوشتم.

وی با انتقاد از اینکه عملکرد وزارت راه درخصوص عدم تشکیل شورای ساماندهی امور پایتخت در راستای افزایش مشکلات مردم تهران است، تصریح کرد: قانون تشکیل شورای ساماندهی پایتخت در سال 94 و در مجلس به تصویب رسید، اما در راستای اجرای این قانون، وزارت راه اقدامات مناسبی انجام نداده است. البته مسئولان این وزارتخانه بارها تاکید کردند که جلسات شورا هر دو ماه یکبار برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می کنند، گفت: در ابتدای آغاز به کار مجلس دهم تاکید شد که تهران را آزاد کنید تا ایران آباد شود، اما در زمان وزارت جناب آقای آخوندی در وزارتخانه راه و شهرسازی هیچ اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت مردم به تهران انجام نشد و حاشیه نشینی کاهش پیدا نکرد.

وی با یادآوری این‌که در منطقه یک، برج های چندین طبقه در کنار هم احداث شدند که در زمان بحران یک آمبولانس نمی تواند به مردم خدمات ارائه کند، افزود: وزارت راه دبیر شورای ساماندهی پایتخت است. رئیس جمهور، رئیس شورا بوده و در صورت لزوم معاون اول رئیس جمهور نیز می تواند به جای رئیس جمهور در جلسات شورا شرکت کند، ضمن اینکه وزرا و مسئولان دیگر نیز عضو این شورا هستند.

کواکبیان ادامه داد: صحبت هایی مطرح می شود اما مردم در عمل چیزی نمی بینند. مردم هنگامی که از سمت کرج وارد تهران می شوند، با مشکلات بسیاری روبرو هستند که به هیچ عنوان زیبنده پایتخت نیست. اگرچه ترافیک داخل شهر تهران مربوط به شهرداری است، اما ترافیک مدخل ورود به تهران مسئله ای است که وزارت راه و شهرسازی باید به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به مشکلات کَن گفت: محصولات باغ ها در این منطقه توسط اتباع بیگانه غارت می شود و شما اجازه دیوارکشی به مردم نمی دهید. مردم با تحریم ها مقابله می کنند، اما تبعیض ها را نمی پذیرند.

کواکبیان با بیان "مردم از طرح تفصیلی تهران ناراضی هستند، به فکر تهران باشید"، گفت: در برخی جلسات صحبت از انتقال پایتخت سیاسی کشور است، برای انتقال پایتخت سیاسی چه اقدامی انجام داده اید؟ انتقال پایتخت سیاسی پیشکش، برای انتقال پادگان ها به خارج از تهران چه کرده اید؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید