خاموشی‌های برق تا ۲۰ مرداد ادامه دارد

کدخبر: ۲۲۹۷۴۵
اقتصادنیوز: حقی‌فام تأکید کرد: خاموشی‌های اخیر تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت و پس از آن خاموشی محسوسی در شبکه نخواهیم داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود رضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق امروز ( چهارشنبه ۱۰مرداد) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به کاهش خاموشی برق در کشور اظهار کرد: طی روز‌های گذشته همزمان با کاهش دما، آمادگی نیروگاه‌های برق کشور و مدیریت مصرف از سوی مشترکان میزان قطعی برق کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در صورت مدیریت مصرف تا ۲۰ مرداد خاموشی محسوسی برق در شبکه نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به تبادل انرژی تصریح کرد: در زمان‌های پیک مصرف اولویت با تأمین نیازهای داخلی شبکه برق است و با توجه به اینکه ذخیره سازی برق به صورت انبوه امکان پذیر نیست در زمان‌های خارج از پیک مانند پاییز و زمستان اقدام به تبادل انرژی با کشورهای همسایه خواهیم کرد.

وی با اشاره به کاهش ولتاژ برق در برخی از مناطق، اذعان کرد: کاهش ولتاژ برق برای مدیریت مصرف انرژی در سیاست‌های وزارت نیرو قرار ندارد و ممکن است در برخی از مناطق به دلیل مشکلات فنی افت ولتاژ رخ دهد.

حقی‌فام با اشاره به سوخت نیروگاه‌های برق کشور تصریح کرد: عمده مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی کشور گاز است که تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و به دلیل عدم مجوز برای استفاده از سوخت‌های دیگر، به ندرت در شرایط خاص در برخی از نیروگاه‌ها  اجازه استفاده از مازت را  داریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید