کشته شدن بیش ار 183 غیرنظامی افغانستان در یک ماه اخیر

کدخبر: ۲۲۹۸۹۵
اقتصاد نیوز: همزمان با افزایش حملات هوایی آمریکا در افغانستان «گروه دادخواهی برای حفاظت غیرنظامیان» در این کشور اعلام کرد که در یک ماه گذشته بیش از ۱۸۳ غیرنظامی کشته و ۳۳۷ تن دیگر زخمی شده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛  «گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان» در افغانستان در گزارش اخیرش از افزایش آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان خبر داده است.

در گزارش این گروه آمده است که طی ماه گذشته سالجاری میلادی بیش 513 غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی و حملات انفجاری در افغانستان کشته و زخمی شده است.

این گروه با اشاره به حملات اخیر گروه تروریستی داعش به اهداف غیرنظامی در ننگرهار، حملات انفجاری این گروه و بمباران‌های هوایی را از عوامل افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور دانسته است.

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان در افغانستان تصریح کرد که بمباران‌های هوایی کورکورانه نیروهای خارجی و حملات گروه تروریستی داعش در ولایت‌های پکتیا، ننگرهار و قندز باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است.

سال گذشته میلادی نیز به دلیل تشدید حملات هوایی آمریکا و فعالیت گروه تروریستی داعش به خونین‌ترین سال برای غیرنظامیان افغان تبدیل شد که در 16 سال گذشته سابقه نداشته است.

این در حالی است که در یک هفته اخیر ده‌ها غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی به اهداف غیرنظامی در شرق افغانستان کشته و زخمی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید