پایان تجمع اعتراضی در شیراز با دخالت ماموران انتظامی/ آرامش به چهارراه زند بازگشت

کدخبر: ۲۲۹۹۴۷
اقتصادنیوز؛ در پی فراخوان شبکه های اجتماعی برای برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در شیراز، جمعی از مردم این شهر در چهارراه زند این شهر تجمع کرده و شعارهایی سر دادند که در نهایت با دخالت نیروهای امنیتی این تجمع غیرقانونی خاتمه یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  تجمع غیرقانونی ظهر پنجشنبه در چهارراه زند شیراز خاتمه یافت و آرامش به این نقطه مرکزی شهر شیراز بازگشت. هم اینک عابران در این مکان پرتردد شهر شیراز در حال رفت و آمد هستند و ترافیک خیابان ها روان است. 

برخی افراد ظهر پنجشنبه با حضور در چهار راه زند واقع در مرکز شهر شیراز تجمع کردند، تجمعی که پیشتر مسئولان استان فارس آن را غیرقانونی عنوان کرده بودند.

کانون برپایی این تجمع غیرقانونی در مجاورت خیابان توحید (داریوش) از مکان های اصلی خرید و فروش تلفن همراه در شیراز بود.

تجمع کنندگان که در پی فراخوان مطرح شده در شبکه های اجتماعی در این مکان گردهم آمدند، بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می دادند؛ هرچند در فراخوان ها، هدف از تجمع اعتراض به گرانی عنوان شده است.

ماموران انتظامی ضمن تلاش برای متفرق کردن تجمع کنندگان، برای برقراری نظم و رفع مشکل ترافیکی تلاش کردند.

در همین حال، درگیری هایی نیز بین برخی تجمع کنندگان و عوامل انتظامی صورت گرفت.

از دستگیری احتمالی تجمع کنندگان اطلاع دقیقی در دست نیست.

برپایی این تجمع غیرقانونی موجب شکل گیری ترافیک و مسدود شدن خیابان کریمخان زند شیراز شد و ماموران انتظامی هم اینک در حال تلاش برای بازگرداندن شرایط عادی به این محور ارتباطی در مرکز شهر هستند.

هرچند در فراخوان های شبکه های اجتماعی، افراد به حضور در خیابان در روز چهارشنبه 10 مرداد در اعتراض به گرانی دعوت شده بودند اما تجمعی در این روز شکل نگرفت و حضور مقتدرانه نیروهای انتظامی و امنیتی در معابر شهر مشهود بود.

پیش از این، عصر سه شنبه نهم مردادماه جاری خیابان ملاصدرا شیراز صحنه برپایی تجمع برخی افراد بود که به گفته هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیشتر شعارهای آنها ساختارشکنانه بود و شعارهای اندکی در اعتراض به گرانی سر داده شد.

معاون استاندار فارس چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: ممکن است بازاری‌ها به وضعیت نوسان ارز اعتراض داشته باشند یا به بی‌ثباتی در بازار انتقاد وارد کنند؛ اما برخی افرادی که در خیابان‌ها ناآرامی ایجاد می‌کنند با هدف‌ هنجارشکنی در این اعتراض ها شرکت می‌کنند پژوهش جهرمی افزود: ممکن است در بدو امر معترضان واقعی نیز در میان این افراد وجود داشته باشد؛ ‌اما در ادامه برخی افراد تحت تأثیر القائات هدایت‌شده و مهندسی‌شده از خارج حرکت‌هایی را انجام می‌دهند.

استاندار فارس نیز روز چهارشنبه در دیدار با مدیران رسانه های استان با اشاره به ناآرامی‌های روز سه شنبه در خیابان ملاصدرای شیراز گفت: هر شهروند حق اعتراض دارد؛ اما هنجارشکنی‌ها به بهانه این رفتار‌ها قوت گرفته‌ است.

اسماعیل تبادار گفت: گرانی‌های موجود را اقشار آسیب‌پذیر بیشتر درک می کنند؛ اما برخی افراد از هر مجال به زعم خود حسن استفاده را می‌کنند تا از وضعیت به گونه‌ای دیگر بهره‌برداری کنند.

حضور پررنگ شبکه های فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی و جریان سازی هدفمند آنها نشان می دهد که فراخوان های غیرقانونی عقبه بیرون از کشور دارد .

ذوق زدگی سران رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه از برهم خوردن آرامش در کشور موید این حقیقت است که آنان برای برهم زدن ثبات در کشور ایران هم قسم شده اند. 

در همین پیوند ، نیاز است مسئولان کشور ضمن تلاش برای ساماندهی اقتصادی در کشور، با روشنگری ، تلاش خصمانه دشمنان را خنثی و اتحاد عمومی را ایجاد کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید