طرح جدید آمریکا علیه روسیه

کدخبر: ۲۲۹۹۶۱
سناتورهای آمریکایی روز پنجشنبه طرحی ارائه کردند که علاوه بر وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه، دولت را موظف به بررسی امکان معرفی مسکو به عنوان 'کشور حامی تروریسم' می‌کند.
طرح جدید آمریکا علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این طرح که حمایت نمایندگانی از هر دو حزب اصلی آمریکا را دارد، خروج احتمالی این کشور از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را هم منوط به رای موافق دو سوم اعضای مجلس سنا می‌کند.
«لیندسی گراهام» از جمله حامیان این طرح، آن را تلاشی برای متوقف کردن سیاست‌های روسیه دانست و گفت: هدف ما تغییر شرایط کنونی و وضع تحریم‌های کوبنده علیه روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین است. 
وی ادامه داد: این اقدامات تا زمانی ادامه می‌یابد که مسکو از دخالت در انتخابات آمریکا دست بکشد، حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور را متوقف کند، از اوکراین خارج شود و به تلاش‌های خود برای بحران‌آفرینی در سوریه، پایان دهد.
«باب منندز»، «کوری گاردنر»، «بن کاردین»، «جان مک‌کین» و «جین شاهین» از جمله دیگر حامیان طرح مذکور هستند.
ارائه طرح مذکور تنها چند ماه مانده به برگزاری انتخابات کنگره آمریکا و افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص تلاش مسکو برای دخالت در این انتخابات صورت گرفته است.
«جان هانتسمن» سفیر آمریکا در روسیه ماه گذشته مدعی شده بود که مسکو در تدارک مداخله در رقابت‌های آتی کنگره این کشور بوده است.
هانتسمن گفته بود: ما به آن‌ها در این رابطه هشدار دادیم. یک انتخابات در ماه نوامبر داریم و اگر مانند 2016 در آن دخالتی صورت بگیرد، دیگر رابطه چندانی [با روسیه] نخواهیم داشت.
انتخابات کنگره آمریکا ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید