رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

باید با صداقت و شفافیت شرایط کشور را به مردم اعلام کرد

کدخبر: ۲۳۰۰۷۲
اقتصادنیوز؛ کاظم جلالی با اشاره به اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا، گفت: در شرایط کنونی کشور باید چند اقدام انجام داد که اقدام نخست این بوده که باید با مردم با شفافیت و صداقت صحبت کرده و شرایط کشور اعلام شود.
باید با صداقت و شفافیت شرایط کشور را به مردم اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید خودمان شرایط را به وضعیت بحرانی در عرصه تبلیغاتی تبدیل کنیم، افزود: دشمن به دنبال این است که جنگ روانی علیه کشور راه بیندازد و اینگونه القاء کند که دیگر نمی شود کاری انجام داد.

می توان از شرایط فعلی برای بازسازی اقتصاد استفاده کرد

وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس بررسی هایی انجام داده  و گزارش هایی ارائه داده است، بنابراین  اگر سیاست های متوازن و دقیقی در کشور وجود داشته باشد، می توان از شرایط فعلی در جهت بازسازی اقتصاد استفاده کرده و اقتصاد را مقاوم کنیم.

تصمیم های جدید باید مجاری فساد را ببندد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی باید سیاست ها و تصمیم گیری ها به شکل متمرکز  اخذ شود، یادآور  شد: باید در کشور عملا مسئولیت پذیری وجود داشته باشد تا با دام های فساد مواجه نشویم، بنابراین هر تصمیمی که در نهادهای معتبر و بالای کشور همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی اقتصادی قوا که به ابتکار مقام معظم رهبری تشکیل شده باید به گونه ای اتخاذ شود که مجاری فساد را ببندد تا همانند تحریم های گذشته فساد رخ ندهد.

عقب نشینی آمریکایی ها نسبت به صفر کردن صادران نفت ایران

وی با اشاره به طرح مباحثی از سوی آمریکایی ها مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، افزود: آمریکایی ها این توان را ندارند که صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، چراکه در یک مقطعی به صفر رساندن صادرات نفت ایران را مطرح کردند اما سریع نسبت به آن عقب نشینی کرده و نتوانستند این بحث را ادامه دهند، بنابراین صادرات نفت ایران به صفر نمی رسد.

 اروپا باید بازار خرید نفت خود را حفظ کند

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حتما راهکارهایی برای فروش نفت ایران وجود دارد و نفت ایران نیز خریداران خود را دارد، همچنین اروپا نیز باید بازار خرید نفت خود را حفظ کند چرا که بخشی از حفظ برجام همین بحث فروش نفت ایران است.

صادرات نفت ایران هیچگاه به صفر نمی رسد

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر چینی ها و هندی ها نیز خریدار نفت ایران هستند، بنابراین صادرات نفت ایران هیچگاه به صفر نمی رسد و ایران با تمام توان، نفت خود را صادر می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید