نقوی حسینی:

برخی اصلاح‌طلبان به دنبال عدم کفایت روحانی هستند

کدخبر: ۲۳۰۰۹۰
اقتصادنیبوز؛ حسین نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی درباره طرح سوال از رئیس جمهور گفت: برخی از اصلاح طلبان و اعضای فراکسیون امید بدنبال عدم کفایت رییس جمهور هستند.
برخی اصلاح‌طلبان به دنبال عدم کفایت روحانی هستند

با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: باید یادآور شد برخی از اصلاح طلبان و اعضای فراکسیون امید بدنبال عدم کفایت رییس جمهور هستند تا طرح سوال از رییس جمهور و به عبارتی تندتر از منتقدان به دولت هستند.

طرح سوال از رییس جمهور به  انسجام ملی لطمه نمی زند

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتقاد داریم مطرح کردن موضوع عدم کفایت و همچنین سکوت در مقابل بی حالی و بی تحرکی دولت در شرایط کنونی که نیازمند وحدت  و انسجام ملی هستیم، امر صحیحی نیست.

دولت با مردم حرف نمی زند و سکوت اختیار کرده است

وی ادامه داد: بنابراین طرح سوال از رییس جمهور اقدام خوبی است که به انسجام ملی لطمه نخواهد زد و مردم نیز همین انتظار را دارند که قوه مقننه از دولت توضیح بخواهد زیرا دولت با مردم حرف نمی زند و سکوت کرده است.

این نماینده مجلس دهم افزود: رییس جمهور چندین مرتبه قرار بود از رسانه ملی با مردم صحبت کند اما لغو شد و در واقع دولتمردان شفاف حرف نمی زنند.

رییس جمهور از فرصت پاسخگویی در مجلس برای تنویر افکار عمومی استفاده کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین طرح سوال از آقای روحانی موجب خواهد شد تا موضوعات کشور تببین، اقدامات دولت و برنامه های آتی توضیح داده شود و همچنین ابهامات نمایندگان مجلس و مردم نیز برطرف شود.

این نماینده سوال کننده از رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در واقع این مهم مطرح است که اقدامی از سوی دولت در برابر مشکلات صورت نمی گیرد و این مسئله فرصت پاسخگویی را فراهم می کند.

گفتنی است، منبع اصلی که حق مجلس را در طرح سؤال از رئیس جمهور مشخص می کند اصل 88 قانون اساسی است که بر اساس آن در هر موردی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول در باره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف است در مجلس حاضر شده و به سؤال جواب دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید