ورود سپاه و بسیج به آسیب‌های محله هرندی

کدخبر: ۲۳۰۳۳۱
اقتصاد نیوز : آذرماه سال گذشته بود که فرمانده سپاه محمد رسول الله به صحن شورای شهر تهران آمد و از ورود ورود سپاه و بسیج به موضوع «آسیب‌های اجتماعی» شهر تهران خبر داد اما پس از واکنش های منفی به این اعلام حضور دیگر خبری از برنامه های این دو نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی شهر تهران نشد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ، سرتیپ محمدرضا یزدی در این جلسه به « شناسایی ۲۳ آسیب اجتماعی در پایتخت توسط سپاه و بسیج» اشاره کرده و گفته بود :  «کوچکترین اتفاقی که در تهران می‌افتد کمتر از چند دقیقه اطلاعاتش به ما می‌رسد».

او معتقد بود  «چرا باید جمع‌آوری اراذل و اوباش فقط به عهده نیروی انتظامی باشد؟ باید نیروی انتظامی را در مواردی همچون جمع‌آوری اراذل و اوباش، سرقت و امثال آن کمک کنیم. ما در سپاه و بسیج این امر را کلید زده‌ایم.»

به نظر می رسد هرندی نخستین مقصد بسیج و سپاه در حوزه آسیب های اجتماعی شهر تهران باشد . روز چهارشنبه قرار بود خیابانی در محله هرندی را به نام امید نامگذاری کنند . کمیسیون نام گذاری شورای شهر  آن زمان دلیل این انتخاب در دل محله ای پر آسیب را امیدی  برای بهبود وضعیت عنوان کردند .

این مراسم قرار بود با حضور اهالی رسانه و اعضای شورای شهر تهران برگزار شود که اعلام شد به دلیل حساسیت های محلی این نامگذاری بدون حضور رسانه ها انجام می شود . حضور در هرندی هنوز برای شهروندان عادی بی خطر نیست و این نشان می دهد  پروژه ساماندهی هرندی با میلیاردهای تومان اعتبارکه  قرار بود کارنامه اجتماعی شهردار اسبق تهران در حوزه حل آسیب های اجتماعی باشد ،شکست خورده است .

اولین حضور محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران در محلات پایتخت در محله هرندی بود . اما حساسیت های شهرداران تهران تاکنون مشکلی از ساکنان قدیمی این محله که بسیاری از آن کوچ کرده اند حل نکرده است .

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص این که به جز نامگذاری معبری به نام امید مدیریت شهری قرار است برای ساماندهی هرندی انجام دهد می‌گوید : محله هرندی یکی از محلات پرآسیب شهر تهران است که تلاش مدیران شهری این است که این محله را به محلی زیست پذیر تبدیل کنند .

او ادامه می دهد : گروه های زیادی در حال تلاش برای ساماندهی هرندی هستند از نهادهای مردمی ،شهرداری ،بهزیستی ،نیروی انتظامی ،حتی دوستان بسیج و سپاه نیز در این محله کار می کنند .

خلیل آبادی اضافه می کند : به اعتقاد من برای ساماندهی هرندی باید پروژه ای علمی و تحقیقاتی تعریف شود تا ریشه مشکلات ،نیازها و راهکارهای درست مشخص شود و براساس نتایج این تحقیقات بتوانیم ساماندهی ماندگار و اصولی انجام دهیم . با کارهای پراکنده و جزیره ای نمی توان مشکلات این محله را حل کرد .

با توجه به سخنان خلیل آبادی در خصوص تلاش های بسیج و سپاه در محله هرندی به نظر می آید این دو نهاد در سکوت فعالیت های خود در حوزهه آسیب های اجتماعی شروع کرده باشند .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید