سهم فوتبالیست های ایران از دو لیگ مهم اروپایی

کدخبر: ۲۳۰۳۴۲
اقتصاد نیوز: فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند حداقل یک بازیکن در لیگ قهرمانان ۱۹-۲۰۱۸ و سه بازیکن در لیگ اروپا داشته باشند. فعلا صادق محرمی تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان است اما این که در این مسابقات باقی بماند یا نه بسته به دو بازی دیگر دارد.
سهم فوتبالیست های ایران از دو لیگ مهم اروپایی

به گزارش اقتصاد نیوز،محرمی که در دو بازی رفت و برگشت مقابل نماینده رژیم صهیونیستی غایب بود حالا می‌تواند در مرحله بعدی پلی‌آف این رقابت‌ها حاضر باشد. بازی بعدی دیناموزاگرب مقابل آستانه تیم ثروتمند قزاقستانی برگزار خواهد شد. مسابقه رفت روز ۸ آگوست  یعنی چهارشنبه برگزار می‌شود و دیدار برگشت شش روز بعد از آن در تاریخ ۱۴ آگوست برگزار خواهد شد. دیناموزاگرب و محرمی در صورت عبور از این سد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان خواهند رسید. اتفاقی که بازیکنان کمی در فوتبال ایران تجربه‌اش کرده‌اند.

در عین حال فعلا سه بازیکن هم در لیگ اروپا داریم. یکی رضا قوچان‌نژاد است که با تیم جدیدیش آپوئل قبرس به مرحله سوم مقدماتی این رقابت‌ها راه یافته اما از شانس بد تیمش در این مرحله باید مقابل همان تیمی بازی کند که صادق محرمی مقابلش حاضر نشد. دیدارهای رفت و برگشت تیم گوچی هم طی روزهای ۹ و ۱۶ آگوست برگزار خواهد شد.

همچنین دو بازیکن ایرانی المپیاکوس دیگر نمایندگان فوتبال ایران در لیگ اروپا هستند که تیم‌شان شانس این را دارد تا با حذف لوزرن سوئیس به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه یابد. بازی‌های رفت و برگشت این دو تیم هم روزهای ۹ و ۱۶ اگوست برگزار شود. البته چنان‌چه انصاریفرد به بشیکتاش هم برود و تیمش به مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کند می‌تواند برای دومین فصل متوالی در لیگ اروپا بازی کند. بشیکتاش هم در مرحله مقدماتی مقابل لاسک از اتریش قرار خواهد گرفت.

دیگر ایرانی‌های حاضر در اروپا مثل احمدزاده که به لهستان رفته، دو لژیونر تازه واردمان به ترابزون اسپور که تیم‌شان رتبه پنجم سوپر لیگ ترکیه را به دست آورد یا علیرضا جهانبخش که تیمش در فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در رده پانزدهم قرار گرفت در جام‌های اروپایی حضور نخواهند داشت. چهار بازیکن‌مان در لیگ بلژیک هم در لیگ‌های اروپایی حاضر نخواهند بود. حتی سامان قدوس که فصل قبل در لیگ اروپا درخشید و تا مراحل بالا با تیمش پیش رفت نیز در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت مگر این‌که به تیم بزرگی کوچ کند که در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا حاضر باشد.

حالا فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند حداقل یک بازیکن در لیگ قهرمانان ۱۹-۲۰۱۸ و سه بازیکن در لیگ اروپا داشته باشند که رقم ناچیزی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید