عضو فراکسیون زنان:

طرح تسهیل خروج زنان از کشور در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد / زنانی که همسرشان اجازه خروج نمی‌دهند با دستور دادستانی مجوز خروج می‌گیرند

کدخبر: ۲۳۰۵۳۷
اقتصادنیوز؛ طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، عضو فراکسیون زنان مجلس از تصویب طرح تسهیل خروج زنان از کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد.
طرح تسهیل خروج زنان از کشور در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد / زنانی که همسرشان اجازه خروج نمی‌دهند با دستور دادستانی مجوز خروج می‌گیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: پس از تغییر ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درخواست بررسی طرح تسهیل خروج زنان از کشور در این کمیسیون را مطرح کردیم که خوشبختانه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تصویب رسید.

به گفته وی، به موجب مصوبه کمیسیون امنیت، یک تبصره به بند سه ماده ۱۸ قانون گذرنامه اضافه خواهد شد که به موجب آن زنانی که می‌خواهند در همایش‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و مانند آنها شرکت کنند، در مواردی که شوهر به آنها اجازه خروج نمی‌دهد، می‌توانند با اجازه مراجع ذیربط یا در غیر این صورت دادستانی از کشور خارج شوند.

سیاوشی در این باره گفت: قانون گذرنامه سال ۵۱ نوشته شده بود و با تحولات رخ داده در جامعه زنان تغییرات این حوزه در آن لحاظ نشده بود.

مصوبه امروز کمیسیون امنیت ملی برای تصویب نهایی نیازمند رای نمایندگان در صحن علنی خواهد بود.

همچنین فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با انتخاب در این خصوص گفت: این بدان معنی است که اگر در وهله اول دستگاه ذیربط اجازه خروج آنان از کشور را نداد آنان از طریق دادستان می توانند از کشور خارج شوند و اگر دادستان نیز دستور خروج از کشور را نداد از طریق دادگاه صالحه می توانند اقدام کنند و حکم بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید