اولین گزارش فنی از تولید 190 هزار سو سوخت هسته‌ای

کدخبر: ۲۳۰۶۹۳
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه اولین گزارش فنی سازمان انرژی اتمی درباره روند رسیدن به تولید 190 هزار سو سوخت هسته‌ای به کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اعتراضات به گرانی‌ها و شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی هر هفته برای بررسی شرایط اخیر کشور تشکیل جلسه داده و راجع به جنبه‌های داخلی و خارجی این اعتراضات، مسائل را با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات مردمی که پای این انقلاب و نظام ایستادند، حل شود، گفت: لازم است دست و نفوذ دشمن در این اعتراضات از بین برود و باید تلاش‌ها برای تخریب نظام توسط عده‌ای مورد شناسایی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای بررسی دهمین گزارش برجامی این وزارتخانه خبر داد و گفت: آقای ظریف عصر امروز از ساعت 14 به منظور ارائه توضیحاتی درباره دهمین گزارش این وزارتخانه از روند اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی حضور می‌‌یابد.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: طبق قانون، کمیسیون امنیت ملی مجلس باید هر 6 ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام را تقدیم صحن علنی مجلس کند، به همین دلیل کمیسیون امنیت پیش از این از مراکز هسته‌ای بازدیدهایی را انجام داده و در آینده باز هم بازدیدهایی از مراکز هسته‌ای خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی از روند اجرای برجام بر اساس همین بازدیدها از مراکز هسته‌ای و همچنین گزارش‌های 3 ماهه وزارت امور خارجه به کمیسیون، تدوین می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار شده آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برای اولین بار گزارشی در حوزه فنی از روند اجرای دستور مقام معظم رهبری در زمینه رسیدن به تولید 190 هزار سو سوخت هسته‌ای را این هفته تقدیم کمیسیون امنیت ملی مجلس کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید