رسانه آمریکایی:

وزارت خارجه و کاخ سفید به دستورهای توئیتری ترامپ بی‌توجه هستند

کدخبر: ۲۳۰۷۶۲
اقتصادنیوز؛ رسانه آمریکایی «بازفید» با اشاره به دستور توئیتری رئیس‌جمهوری این کشور علیه بیانیه پایانی نشست گروه 7 نوشت وزارت خارجه و کاخ سفید به‌شدت به دستورهای توئیتری «دونالد ترامپ» بی توجه هستند.
وزارت خارجه و کاخ سفید به دستورهای توئیتری ترامپ بی‌توجه هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا بارها و بارها بعد از نشست سران گروه 7 در کانادا، با افتخار از تصمیم خود برای تایید نکردن بیانیه پایانی نشست این گروه صحبت کرده است، یک رسانه آمریکایی خبر داده که واشنگتن هیچ اقدام رسمی در رابطه با دستور توئیتری ترامپ درباره بیانیه پایانی این نشست انجام نداد.

«بازفید» گزارش داد: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ کمی بعد از خروج از نشست ماه ژوئن گروه 7 در کانادا توئیت کرد و گفت که به مقام‌های آمریکایی دستور داد که بیانیه پایانس نشست را تایید نکنند؛ بیانیه‌ای که او ساعاتی قبل در دیدار با دیگر سران کشورها با آن موافقت کرده بود. ترامپ از چیزی که جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در کنفرانس خبری پایانی نشست گروه 7 گفت، ناخرسند بود اما دو ماه از این دستور ترامپ گذشت و هیچ کاری برای اجرایی کردن این دستور انجام نشده است.

این موضوع را دو منبع مطلع در رابطه با فرایند تصویب بیانیه‌ها و دستورالعمل‌های گروه 7 به پایگاه «بازفید» خبر دادند.

از نظر این رسانه، «بی‌عملی و اقدام نکردن آمریکا بدان معنا است که ترامپ بعد از این همه ماجراها، سر آخر عملا بیانیه پایانی نشست گروه 7 را پذیرفت».

ترامپ که بعد از خروج زودهنگام از نشست گروه 7 در کانادا در مسیر حرکت به سنگاپور بود، بعد از دیدن کنفرانس خبری ترودو، در توئیترش اظهارات نخست‌وزیر کانادا را «نادرست» و او را رهبری «ضعیف» توصیف کرد.

منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، به «بازفید» گفتند که «بعد از توئیت ترامپ، هیچ اقدام رسمی توسط آمریکا برای اجرای درخواست رئیس‌جمهور این کشور انجام نشد».

یکی از این منابع در این باره تصریح کرد: «کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا فعالانه در حال نادیده گرفتن توئیت‌های رئیس‌جمهور هستند. ابزارهای دیپلماتیک ارتباطی مختلفی در رابطه با گروه 7 وجود دارد اما توئیتر یکی از این ابزارها نیست».

مقام‌های کانادایی از قبیل سخنگوی آژانس جهانی این کشور وابسته به وزارت خارجه هم اعلام کردند که با توجه به آنکه واشنگتن عملا اقدامی علیه بیانیه پایانی نشست گروه 7 نکرده،  این بیانیه بدون تغییر باقی است.

«بازفید» در ادامه گزارش خود نوشت: «این اولین بار نیست که دستور‌ها و بیانیه‌های توئیتری ترامپ، باعث دردسر افتادن مقام‌های آمریکایی شده است».

این رسانه خبر داد: «به فاصله 24 ساعت بعد از توئیت رئیس‌جمهور (درباره بیانیه پایانی نشست گروه 7) رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا ایمیل‌هایی به رهبران ارشد نظامی کشور فرستاد و اظهارنظر ترامپ را "غیرمنتظره" خواند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید