این اشخاص را ترامپ احمق می‌دانند + عکس

کدخبر: ۲۳۱۰۰۰
اقتصادنیوز: روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی فهرستی از افرادی را که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا با واژه «احمق» خطاب شده‌اند، گردآوری کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از افکارنیوز، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: از زمان ورود «دونالد ترامپ»،رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، او هیچ گروهی را بیش از سران آمریکا «احمق» خطاب نکرده است. وی بارها گفته است که «مردمی احمق» کشور را اداره می کنند، آنها توافقهای تجاری احمقانه ای امضا می کنند.

به نوشته این روزنامه، درواقع از نظر ترامپ همه احمق بوده اند الا خودش!

اما زمانی که ترامپ به تازگی در حساب توییتر خود «دان لمون»، مجری سرشناس شبکه سی ان ان را «احمق» خطاب کرد، همه مردم به خاطر آوردند که رئیس جمهور آمریکا همیشه جهان را به دو دسته تقسیم می کند: آنهایی که احمق هستند (یا کودن و دارای ضریب هوشی پایین) و آنهایی که احمق نیستند.

دان لمون

https://www.afkarnews.com/

همچنین آمارهای بدست آمده حاکی از آن است که ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی، اغلب مردم سفیدپوست را «احمق» خطاب می کرد؛ اما از زمان مراسم تحلیفش تاکنون اغلب این صفت را به سیاه پوستان نسبت داده است. ترامپ «کارل روو»، مشاور سابق جورج دبلیو بوش را 5 بار احمق خطاب کرد. «تیم او برایان»، نویسنده آمریکایی 3 بار از سوی ترامپ احمق خوانده بود. «گلن بک»، مجری محافظه کار آمریکایی هم از این قاعده مستثنی نبود.

کارل روو

https://www.afkarnews.com/

اما با ورود ترامپ به کاخ سفید این رویه اندکی تغییر کرد. در یک سال و نیم گذشته، دونالد ترامپ «مکسین واترز»، نماینده سیاهپوست کالیفرنیا از حزب دموکرات را 7 بار شخصی با «ضریب هوشی پایین» توصیف کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین دان لمون را هم که یک سیاهپوست است، تاکنون 3 بار «کودن» خطاب کرده است!

مکسین واترز

https://www.afkarnews.com/

ترامپ از زمان برگزاری مراسم تحلیفش افراد سفیدپوست بسیار کمی را با این صفت خطاب کرده است. یکی از آنها «میکا برژینسکی»، مجری شبکه ام اس ان بی سی است که 2 بار با این صفت خطاب شده است. رئیس جمهور آمریکا به تازگی هم «جیم کومی»، رئیس سابق اف بی آی و «جیمز کلپر»، اداره کننده سابق اطلاعات ملی این کشور را «نادان» خوانده است.

میکا برژینسکی

https://www.afkarnews.com/

به نوشته واشنگتن پست، بسیار واضح است که ترامپ به طور معمول چه کسانی را احمق، نادان و یا با ضریب هوشی پایین توصیف می کند؛ افرادی که از او انتقاد می کنند. در دوره کمپین انتخاباتی ترامپ، بیشتر افرادی که از او انتقاد می کردند، از داخل حزب خودش و سفید پوست بودند.

 

https://www.afkarnews.com/

اما ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را یکبار با این نام خطاب کرد. او در ژوئن 2016 میلادی هم در یک سخنرانی در کالیفرنیا به مقایسه هیلاری کلینتون و باراک اوباما پرداخت و گفت که هیچ کس نمی تواند به اندازه او (اوباما) احمق باشد و به توافقهایی که او امضا می کند، دست یابد.

باراک اوباما

https://www.afkarnews.com/

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید