معاون حقوقی رئیس جمهور؛

حمایت اروپا از برجام پشتوانه حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی است

کدخبر: ۲۳۱۲۳۴
اقتصادنیوز؛ لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور پشتیبانی اروپا از برجام را یک پشتوانه حقوقی مناسب جهت اعاده حق در دادگاه‌های بین‌المللی دانست.
حمایت اروپا از برجام پشتوانه حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ لعیا جنیدی درحاشیه جلسه  هیات دولت  در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ پس از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا موضعی گرفت که به نظر من خیلی موضع گیری مهمی بود. از سوی دیگر این که این اتحادیه اجرای مقررات بازدارنده‌ی خود را همزمان با روز اجرای مجدد تحریم‌های آمریکایی‌ها قرار داد هم موضوع مهمی بود. آنها بیانیه‌ی بسیار تندی علیه خروج آمریکا از برجام دادند و گفتند که برجام برای  خود اروپا و جهان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا تاکید کرده که وظیفه دارد تا از برجام حمایت کند. با توجه به اینکه از لحاظ سیاسی دولت‌های بزرگ چنین حمایتی از برجام کردند اگر که   دیوان دادگستری بین‌المللی هم به این مواضع توجه کند هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اقتصادی قدم‌های بزرگی برداشته می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطر نشان کرد:‌به نظر من حمایت اتحادیه اروپا از برجام یک پشتوانه حقوقی  خواهد بود که بر اساس آن در دادگاه‌های بین‌المللی اعاده حق کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید