واکنش دور از انتظار بازار بورس آمریکا به معرفی گلکسی نوت 9

کدخبر: ۲۳۱۵۵۵
اقتصاد نیوز:معمولاً پس از معرفی محصولات جدید، واکنش های مختلفی از سوی کاربران و متخصصان حوزه نسبت به کارایی و آینده آنها در بازار نشان داده می شود. اما یکی از مهمترین مراجعی که نسبت به این رخدادها عکس العمل نشان می دهد، بازار بورس است که سرمایه گذاران در آن تحلیل های کارشناسی شده تری را مد نظر قرار می دهند.
واکنش دور از انتظار بازار بورس آمریکا به معرفی گلکسی نوت 9

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، حال پس از معرفی سامسونگ گلکسی نوت 9، به نظر می رسد که اهالی بازار بورس آمریکا این محصول را رقیب قدرتمندی برای پرچمدار اپل (آیفون X) در بازار مصرف نمی دانند و همچنان سرمایه خود را روانه جیب های کمپانی ساکن کوپرتینو می کنند.

بر اساس اطلاعات موجود از بازار بورس آمریکا، سهام اپل امروز با رشد 1.6 درصدی، به 209.78 دلار رسیده که در 52 هفته اخیر بالاترین رکورد بوده است. این رقم پیش از مراسم رونمایی گلکسی نوت 9 معادل 209.50 دلار بود که 15 دقیقه پس از مراسم، به رقم 208.38 دلار نزول کرد اما با پایان برنامه معرفی توسط سامسونگ، مجددا سیر صعودی گرفت.

از سوی دیگر در بازار بورس کره جنوبی نیز سرمایه گذاران نسبت به پرچمدار جدید سامسونگ روی خوش نشان ندادند و ارزش سهام این کمپانی در بازار مذکور با 3.5 درصد کاهش، به 45250 وُن (معادل 40 دلار) کاهش یافت.

بورس
 

 

در کنار بحث معرفی گلکسی نوت 9، پرچمداران سری S9 نیز با وجود طرح های تشویقی مختلف، آن طور که انتظار می رفت نتوانستند رکوردهای فروش را جا به جا کنند که این موضوع نیز در تصمیمات سرمایه گذاران مؤثر بوده است.

به هرحال باید منتظر بود و دید که مشخصاتی مانند حافظه داخلی با ظرفیت بالا، چیپست قدرتمند، باطری 4000 میلی آمپر ساعتی و استایلوس S Pen جدید می توانند مشتریان را به پرداخت 1000 دلار برای پرچمدار جدید سامسونگ ترغیب کنند یا خیر.

البته باید در نظر داشت که سرمایه گذاران بازار بورس همواره در حال اتخاذ تصمیمات جدید و متفاوت هستند و ممکن است با معرفی محصولات جدید اپل (احتمالاً ماه آینده)، واکنش های غیر منتظره دیگری را از خود نشان دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید