قاطع‌ترین بردها در تقابل‌های مربیان خارجی فوتبال در لیگ ایران

کدخبر: ۲۳۱۸۱۰
اقتصاد نیوز:وینفرد شفر با پیروزی مقابل تراکتورسازی رکورددار شد.
قاطع‌ترین بردها در تقابل‌های مربیان خارجی فوتبال در لیگ ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، جمعه شب شاگردان وینفرد شفر آلمانی در تیم استقلال در حالی با ۳ گل از سد تراکتورسازی تبریز گذشتند که هدایت این تیم تبریزی بر عهده‌ی جان توشاک ولزی است. حالا شفر بهترین برد تاریخ باشگاه استقلال در بازی مقابل تراکتورسازی تبریز را از یک سرمربی خارجی برده است. به بهانه‌ی تقابل دو سرمربی خارجی در لیگ برتر و نتیجه‌ی خوبی که برای استقلالی‌ها رقم خورد، قاطع‌ترین بردهایی که در تاریخ لیگ برتر در تقابل دو سرمربی خارجی بدست آمده را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قاطع‌ترین‌ها

در تاریخ لیگ برتر در لیگ چهارم و پنجم قاطع‌ترین بردها در تقابل دو سرمربی خارجی به دست آمده که این بردها هر دو با اختلاف ۶ گل بوده است. در لیگ چهارم و تقابل دو سرمربی آلمانی، شاگردان راینر سوبل در تیم پرسپولیس موفق شدند با ۶ گل شاگردان برند کراوس در تیم پگاه گیلان را در ورزشگاه آزادی در هم بکوبند. یک فصل بعد از آن پیروزی پرسپولیسی‌ها، یکبار دیگر در تقابل دو سرمربی خارجی یک تیم با اختلاف ۶ گل به پیروزی رسید. در لیگ پنجم شاگردان مصطفی دنیزلی ترکیه‌ای در تیم پاس موفق شدند در یک بازی خانگی با نتیجه‌ی ۷ بر یک از سد شاگردان نناد نیکولیچ کروات در تیم فولاد خوزستان بگذرند و بهترین برد تاریخ این باشگاه مقابل فولاد را بدست آورند.

بردهایی با ۴ گل اختلاف

بعد از قاطع‌ترین بردهای تاریخ لیگ برتر که در مورد آن‌ها حرف زدیم، در تقابل سرمربیان خارجی با هم ۳ بار هم اتفاق افتاده که یک تیم با اختلاف ۴ گل موفق شده حریف خود را شکست دهد. اولین بار به لیگ ششم و بازی پیکان و سپاهان برمی‌گردد که در آن بازی شاگردان لوکا بوناچیچ در تیم سپاهان با نتیجه‌ی ۴ بر صفر از سد شاگردان ساموئل داربینیان در تیم پیکان در یک بازی خارج از خانه گذشتند. در لیگ یازدهم هم یک مربی کروات دیگر در یک بازی خارج از خانه موفق شد با ۴ گل مقابل یک تیم دیگر که سرمربی خارجی دارد، به پیروزی برسد. در هفته‌ی بیستم آن رقابت‌ها، شاگردان زلاتکو کرانچار در تیم سپاهان مقابل میزبان خود صنعت نفت آبادان که هدایت آن بر عهده‌ی ژوزه آلبرتو کاستای پرتغالی بود، با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسیدند. در همان فصل و هفته‌ی بیست و پنجم رقابت‌ها باز هم شاگردان کرانچار یک برد پر گل را مقابل تیمی که سرمربی آن خارجی است بدست آوردند. آن‌ها مقابل میهمان خود مس کرمان که میروسلاو بلاژویچ کروات سرمربی اسبق تیم ملی کرواسی و ایران را روی نیمکت خود می‌دید با ۴ گل به پیروزی رسیدند.

پنج برد

در تاریخ لیگ برتر و تقابل سرمربیان خارجی با هم ۵ بار هم یک تیم با اختلاف ۳ گل به پیروزی رسیده است. در لیگ یازدهم میروسلاو بلاژویچ کروات با تیم مس کرمان در یک بازی خانگی با نتیجه‌ی ۳ بر صفر از سد سپاهانی گذشت که در اوایل آن فصل هدایت آن بر عهده‌ی هموطن خود لوکا بوناچیچ بود. دومین بار در لیگ دوازدهم بود که یک سرمربی خارجی یک سرمربی خارجی دیگر را با اختلاف ۳ گل شکست داد. در آن سال شاگردان تونی اولیویرا در تیم تراکتورسازی موفق شدند در یک بازی خارج از خانه با نتیجه‌ی ۴ بر یک از سد شاگردان زلاتکو کرانچار در تیم سپاهان بگذرند. در لیگ سیزدهم هم شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم ملوان یک بازی خانگی به شاگردان انگین فیرات در تیم سایپا با نتیجه‌ی ۳ بر صفر باختند. فصل قبل هم دو بار در تقابل مربیان خارجی در لیگ برتر یک تیم موفق شد با نیتجه‌ی ۳ بر صفر به پیروزی برسد. اولین بازی به هفته‌ی پنجم رقابت‌ها بر می‌گردد که در آن شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس موفق شدند با نتیجه‌ی ۳ بر صفر از سد شاگردان لوکا بوناچیچ در تیم گسترش فولاد تبریز در یک بازی خارج از خانه بگذرند. دومین بار هم در فصل گذشته در هفته‌ی پانزدهم رقابت‌ها شاگردان وینفرد شفر آلمانی در تیم استقلال موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر از سد شاگردان زلاتکو کرانچار در تیم سپاهان بگذرند.

با بردی که وینفرد شفر مقابل جان توشاک بدست آورد، حالا او در کنار زلاتکو کرانچار کروات با ۲ پیروزی، رکورددار پیروزی پر گل در تقابل‌ با سرمربیان خارجی در لیگ برتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید