۵۰۰ هکتار از ذخیرگاه میانکاله خاکستر شد

کدخبر: ۲۳۱۸۵۳
اقتصادنیوز :۵۰۰ هکتار از ذخیره گاه زیست کره میانکاله طی ۲۴ ساعت گذشته در آتش سوخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ذخیره گاه میانکاله از عصر جمعه طعمه حریق شد و تاکنون بیش از ۵۰۰ هکتار از این عرصه های ملی در آتش خاکستر شد.

شبه جزیره و تالاب بین المللی میانکاله به عنوان ذخیرگاه زیست کره از اهمیت بالایی در استان و کشور برخوردار است و آتش سوزی در این منطقه در طول سال های مختلف موجب از بین رفتن بخش وسیعی از این زیست کره شده است.

تلاش همه جانبه محیط زیست، مردم و دوستداران طبیعت در بخش های مختلف و افزایش ادوات و امکانات هم در طول سال های مختلف نتوانسته است مانع آتش سوزی شود و اگر چه در برخی موارد آتش سوزی را کاهش داده است اما همه ساله شاهد آتش سوزی های متعدد در میانکاله هستیم و سال گذشته صدها هکتار از این اراضی دچار آتش سوزی شد.

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان بهشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه از شامگاه جمعه آتش به جان میانکاله افتاد گفت: با تلاش انجام شده صبح امروز این آتش مهار شد اما همچنان نیروها در آماده باش کامل در منطقه بودند.

زمان رضا احمدی افزود: شب گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی میانکاله در آتش سوخت و با توجه به وزش باد و شرایط خاص منطقه و خشکی زمین و وجود سازیل ها و علف های خشک، بعد از اطفای حریق دوباره آتش زبانه کشیده و تلاش برای اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

وی گفت: تلاش نیروهای محلی، محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان های مردمی و شورای زاغمرز در این مهار از شب گذشته تاکنون وجود دارد و همچنان با کمک همه اعضا در حال اطفای حریق هستیم.

حریق ۵۰۰ هکتار از عرصه های میانکاله

عضو شورای اسلامی زاغمرز هم با اشاره به اینکه براساس برآورد انجام شده و اطلاعات واصله تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی ذخیرگاه زیست کره میانکاله در بهشهر از شب گذشته تاکنون در آتش سوخت.

جمال ابوطالبی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: خودروهای آتش نشانی، لودر و امکانات لازم در منطقه وجود دارد و اطفای آتش با تمام توان در حال انجام است.

وی در مورد علت آتش سوزی گفت: علت قطعی آتش سوزی ها باید با بررسی های لازم کارشناسان اعلام شود اما نیروی انسانی در تمامی آتش سوزی های میانکاله دخیل است و عمد یا غیر عمد مهمترین عامل آتش سوزی است.

ابوطالبی به عنوان عضو شورای  و مدیر انجمن دوستداران محیط زیست سبز زاغمرز افزود: با تلاش همه جانبه تلاش برای مهار ادامه دارد و مدیریت بحران استانداری مازندران، معاون اداره کل محیط زیست مازندران و مسئولان شهرستانی در منطقه حاضر هستند و با وجود تلاش همه جانبه و استفاده از امکانات سوخت رسانی به خودروهای اطفای حریق با قوت انجام می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید