برقع در افغانستان ممنوع می‌شود؟

کدخبر: ۲۳۲۰۵۷
اقتصادنیوز: یکی تارنمای خبری در فضای مجازی افغانستان به نقل از مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور نوشت که پوشیدن چادرهای محلی این کشور موسوم به «برقع سرخود» ، توهین به شخصیت زنان محسوب می شود و پس از این استفاده آن ممنوع است.
برقع در افغانستان ممنوع می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز ایرنا، تارنمایی با عنوان «شبکه اطلاع رسانی افغانستان» روز یکشنبه به نقل از «حسینه صافی» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نوشت که تروریست ها هم از این پوشش چادر برای قرار و عملیات های خود استفاده می کنند.

در ادامه آورده است که تروریست های متعددی با چادری دستگیر شده اند و پلیس حق دارد بر افرادی که چادر پوشیده اند شک کند و آنها را بازرسی کند.

این تارنما به نقل از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نوشته است که چادرهای مورد استفاده به کیسه شبیه هستند که این پوشش بر خلاف رعایت ارزش های انسانی یک زن است و در هیچ جای اسلام و در هیچ کشور اسلامی چنین پوششی به عنوان حجاب مطرح نیست و استفاده نشده و نمی شود .

این خبر تاکنون از سوی هیچ یک از مقامات رسمی دولت وحدت ملی افغانستان تایید یا رد نشده است و تماس های مکرر خبرنگار ایرنا با وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برای دریافت نظر آن نهاد به پاسخ نرسیده است.

چادرهای محلی افغانستان به شکل مخروط هایی دوخته می شود که در راس آن علاوه بر پیش بینی ضخامتی به عنوان کلاه برای ثبات دارای تورهایی در مقابل چشمان است و ارتفاع چادر در مقابل دست ها برای سهولت فرد کوتاه تر از پشت آن است و اغلب این چادرها به رنگ آبی است و گاهی رنگ های سورمه ای ، خاکی یا کرم نیز در میان آنها دیده می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید