سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد؛

تکذیب بازداشت خسروتاج و احضار سیف

کدخبر: ۲۳۲۰۶۲
اقتصادنیوز؛ محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاران، بازداشت مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت و احضار ولی‌الله سیف رئیس پیشین بانک مرکزی را تکذیب کرد.
تکذیب بازداشت خسروتاج و احضار سیف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز درباره در دستور کار بودن یا نبودن احضار رئیس سابق بانک مرکزی، گفت: اینکه دستگیری کسی در دستور کار باشد یا نباشد، زمانی اتفاق می افتد که اتهامی متوجه کسی شود. تا این لحظه که خبر ندارم هنوز پرونده‌ها به آنجا نرسیده که نیاز به احضار ایشان باشد.

اژه ای درباره اینکه چرا قوه قضاییه اسامی افراد مجرم را اعلام نمی کند، اظهار داشت: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، اجازه نداریم تا زمان قطعیت حکم را اعلام کنیم. 

پرونده متخلفان خودرو

خبرنگاری از معاون اول قوه قضاییه پرسید که آیا آقایان خسروتاج و آذرمهر در بحث تخلفات خودرویی بازداشت شدند یا نه که اژه ای باز با کمی مکث و اظهار این جمله که چرا نام افراد را بیان کردید، گفت: نفر اولی که گفتید بازداشت نشده است و اگر وثیقه ای برای او صادر شده یا نه، نمی دانم؛ اما از او تحقیق شد. نفر دوم اما بازداشت بود اینکه الان آزاد شد یا نه نمی دانم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا تخلف دختر نعمت زاده وزیر سابق صنعت صحت دارد یا نه، گفت: خبرش را شنیدم اما چون سازمان تعزیرات به موضوع رسیدگی می کند، در جریان نیستم.

احضار رئیس سابق حراست بانک مرکزی

محسنی اژهای در پاسخ به این پرسش که آیا قوانین مشکل داشتند که از رهبری اذن خواستید، گفت: قانون آیین دادرسی کیفری به ما اجازه پخش دادگاه های علنی را نمی دهد و مردم می خواهند در جریان قرار بگیرند و زمان رسیدگی کوتاه شود.

وی درباره احضار شدن رئیس (سابق) حراست بانک مرکزی و صدور قرار بازداشت برای او، گفت: این فرد احضار شد و از او تحقیق شد اما اینکه منجر به بازداشت شد یا نه، بروم بیرون از جلسه مطلع می شوم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید