لاوروف برای دیدار با چاووش اوغلو به آنکارا می‌رود

کدخبر: ۲۳۲۱۸۱
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه، فردا در آنکارا با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و درباره روابط اقتصادی دوجانبه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، نووستی نوشت، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- دوشنبه- عازم آنکارا می‌شود تا با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود این دو وزیر درباره همکاری‌های دوجانبه در سوریه و گسترش روابط اقتصادی رایزنی کنند؛ مساله‌ای که در سایه جنگ تجاری واشنگتن علیه آنکارا، پراهمیت جلوه می‌کند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که لاوروف و چاووش‌اوغلو در این دیدار «اهتمام ویژه‌ای به مسائل مهم بین‌المللی، حل و فصل بحران در سوریه و خاورمیانه، و نیز اوضاع قفقاز، آسیای مرکزی، اوکراین و منطقه دریای سیاه خواهند داشت».

این سخنگو افزود، طرفین همچنین درباره گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور به‌ویژه مسائل مربوط به احداث خط لوله گاز «جریان تُرک» و دستور کار دیدارهای دوجانبه در سطوح مختلف، رایزنی خواهند کرد.

دیدار لاوروف و چاووش‌اوغلو در آستانه دور جدید نشست استانبول درباره سوریه، برگزار می‌شود. این نشست، روز جمعه با مشارکت روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه تشکیل خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید