وزارت خارجه آمریکا: تروریست بحرینی مقیم ایران است

کدخبر: ۲۳۲۵۲۴
اقتصادنیوز؛ وزارت امور خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد که یکی از مخالفان دولت بحرین تروریست است و مقیم کشور ایران است.
وزارت خارجه آمریکا: تروریست بحرینی مقیم ایران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزارت امورخارجه آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای قاسم عبدالله علی احمد، با نام مستعار قاسم المومن را مطابق با یک فرمان اجرایی صورت گرفته که تحریم‌هایی را بر اشخاص خارجی وضع می‌کند که مرتکب اقدامات تروریستی شده یا تهدیدهای تروریستی عمده محسوب شوند، در فهرست تروریست‌های جهانی قرار داده و تحریم کرده است.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، هدف از این اقدام محروم کردم المومن از منابع لازم برای برنامه‌ریزی و اجرای حملات تروریستی است. از جمله پیامدهای این اقدام این است که تمامی اموال و دارایی‌های این فرد در حوزه قضایی آمریکا مسدود و اشخصاص حقیقی و حقوقی آمریکایی به‌طور کلی از ارتباط و انجام معاملات با او منع می‌شوند.

در اطلاعیه وزارت امورخارجه آمریکا ادعا شده است که المومن از رهبران گروه الاشتر و مقیم ایران است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: اقدام امروز وزارت خارجه عموم مردم در آمریکا و جامعه بین‌المللی را آگاه می‌کند که قاسم المومن مرتکب عملیات تروریستی شده یا خطر قابل توجه عملیات تروریستی را متوجه دیگران می‌کند. قرار دادن نام گروه‌ها و افراد مظنون به ارتباط تروریستی در فهرست ویژه وزارت امورخارجه موجب افشا و منزوی کردن آنها و محرومیت از دسترسی به امکانات نظام مالی آمریکا و همچنین کمک به اقدامات قضایی سایر نهادهای آمریکایی و دولت‌های دیگر در مورد آنها خواهد شد.

بنا به گزارش بی‌بی‌سی، در ماه ژوئیه سال جاری ناتان سیلر، هماهنگ کننده اقدامات ضد تروریستی در وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار تصویری از المومن در توییتر خود، مدعی شد که ایران با استفاده از ایادی خود برای گسترش نفوذ بدخواهانه و واژگونی ثبات و صلح در سراسر جهان تلاش می‌کند و همچنین ادعا کرد که الاشتر نیز یکی دیگر از گروه‌هایی است که در فهرست طولانی تروریست‌های تحت حمایت  ایران قرار دارد.

وزارت امورخارجه آمریکا ماه گذشته (میلادی) گروه سرایا الاشتر را سازمان تروریستی اعلام کرد و مشمول تحریم های خاص‌قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید