چینی ها بدنبال خرید باشگاه های بزرگ فوتبال اروپا

کدخبر: ۲۳۲۵۶۱
اقتصاد نیوز: ثروتمندان چینی به فکر نفوذ بیشتر به فوتبال اروپا هستند.آنها پس از شکست در خرید مالکیت باشگاه آث میلان ایتالیا، حالا به فکر خرید دیگر باشگاه بزرگ این کشور هستند.
چینی ها بدنبال خرید باشگاه های بزرگ فوتبال اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، گروه سونینگ چین، مالک بخشی از باشگاه فوتبال اینتر ایتالیا آماده است تا با خرید سهام اریک توهیر، رئیس و مالک سابق این باشگاه، مالک تمام سهام نراتزوری شود.

توهیر که یک تاجر اندونزیایی است و در لیگ آمریکا نیز تیم دارد، 70 درصد از سهام اینتر را از ماسیمو موراتی خرید و 30 درصد مابقی را در اختیار مالک ایتالیایی سابق باشگاه باقی گذاشت.

تابستان سال 2016 گروه سرمایه‌گذاری سونینگ با ریاست خانواده جیندونگ ، 70 درصد سهام توهیر را خرید و او نیز 30 درصد سهام موراتی را خریداری کرد.

چینی‌ها در اندیشه تصاحب تمام سهام باشگاه اینتر

اکنون اما طبق اعلام نشریه کوریره دلواسپورت، گروه سونینگ آماده است که 31.05 درصد از سهام باشگاه که در اختیار توهیر است را هم بخرد و به طور کامل نراتزوری را تحت تملک و کنترل خود بگیرند.

اینتر علاوه بر سونینگ و توهیر، سهامداران دیگری هم دارد که البته مجموع آنها به چهار دهم درصد از سهام کل باشگاه هم نمی‌رسد.

توهیر پیش از این تمام سهام خود در تیم دی‌سی یونایتد در لیگ حرفه‌ای آمریکا را فروخته است که این نشانه‌ای از برنامه او برای خروج از جمع سرمایه‌گذاران دنیای فوتبال تلقی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید