برای هوشمندسازی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم

کدخبر: ۲۳۲۸۳۵
اقتصادنیوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در زمینه توسعه فناوری‌ها و هوشمندسازی را به وجود آورده است که مهمترین آنها تامین زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی تحصیل کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایسنا، دکتر پیروز حناچی امروز چهارشنبه در نخستین کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: امیدواریم در تلاش‌های دوره حاضر بتوانیم از نیروی انسانی به عنوان یک فرصت برای توسعه فناوری‌ها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امروز موضوع مهم و اساسی موضوع دانایی است. "اقتصاد دیجیتال" نیز برای ما به عنوان یک مبحث مهم است.

حناچی ادامه داد: در شرایطی هستیم که شاید در 15 سال پیش نمی‌توانستیم نسبت به این موضوع خوب صحبت کنیم، اما امروز زیرساخت‌های توسعه فناوری‌های اطلاعات در کشور فراهم است.

وی تصریح کرد: ما برای هوشمندسازی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و مردم از سرویس‌هایی هماند اسنپ، دیجی کالا و دیگر زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند، اما هنوز از خیلی از اینها به خوبی استفاده نکرده‌ایم و این یک چالش جدی است و باید با حمایت از دولت این سرویس‌ها را توسعه داد.

حناچی ادامه داد: سرمایه‌گذاری عظیمی در شهرداری تهران برای توسعه این فناوری‌های انجام شده است و از دهه 70 شروع شده است و امروز این فناوری در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرهای هوشمند نیازمند چند محور هستیم که یکی از آنها "اقتصاد هوشمند" است و اکنون کمتر کسی پیدا می‌شود که اسکناس در جیبش باشد چون سرویس‌های هوشمند توسعه یافته است.

حناچی اظهار کرد: اگر شهرهایی مانند ملبورن استرالیا در این زمینه توسعه یافته‌اند، ناشی از سرمایه گذاری است و یکی از فاکتورهای توسعه فناوری شفافیت است و این یکی از چالش‌های مدیران است و باید نسبت به آن جوابگو باشند و باید از جنبه‌های مثبت آن نیز استفاده کنیم.

حناچی افزود: ما زیرساخت‌های پیوستگی و در اشتراک گذاشتن اطلاعات را داریم و باید دولت در این زمینه همکاری کند مانند ملبورن که دولت سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید