رژه نظامی درخواستی ترامپ تا ۲۰۱۹ به تعویق افتاد

کدخبر: ۲۳۲۹۹۱
اقتصادنیوز: براساس بیانیه پنتاگون، رژه نظامی‌ای که قرار بود به درخواست رئیس جمهوری آمریکا در ۱۰ نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود، تا ۲۰۱۹ به تعویق افتاده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری ای.بی.سی گزارش داد، یکی از مقام‌های آمریکایی اوایل روز پنجشنبه گفت که هزینه این رژه به ۹۲ میلیون دلار نسبت به هزینه‌های اولیه افزایش یافته که ۱۴ میلیون دلار تخمین زده شده بود.

در بیانیه پنجشنبه شب پنتاگون آمده است: وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید تصمیم گرفتند تا برای بزرگداشت کهنه سربازان ارتش آمریکا و سالگرد جنگ اول جهانی این رژه را برگزار کنند و این برنامه قرار بود در تاریخ ۱۰ نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود اما حالا برنامه تغییر کرده و تصمیم بر آن شده تا این برنامه ۲۰۱۹ برگزار شود.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرده که هزینه مربوط به این رژه می‌تواند در تصمیم نهایی که توسط جیمز ماتیس، وزیر دفاع گرفته می‌شود، حتی تغییر هم کند. هنوز ماتیس برنامه‌های نهایی برای برگزاری این رژه را امضا نکرده است.

این مقام مسئول همچنین گفت، انتظار می‌رود که پنتاگون برای برگزاری این برنامه حدود ۵۰ میلیون دلار و وزارت امنیت کشور نیز ۴۲ میلیون دلار دیگر بپردازند.

این تخمین مالی، شش برابر بیشتر از هزینه رزمایش مشترک میان آمریکا و کره جنوبی است که ترامپ آن را پس از آنکه بسیار پرهزینه و تحریک‌آمیز خواند، به حالت تعلیق در آورد.

ماه گذشته میلادی، شبکه خبری ای.بی.سی گزارش داد که حدود ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نیروی ارتش در این رژه شرکت خواهند داشت.

همچنین قریب به ۳۰۰۰ تن از پرسنل شامل نیروهای غیرنظامی و نظامی ارتش آمریکا نیز یک هفته پیش از برگزاری، عملیات پشتیبانی را انجام خواهند داد. برخی از این افراد شامل نیروهای امنیتی هستند.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود که در این رژه هیچ تانکی در خیابان‌ها حضور نخواهند داشت.

ترامپ نخستین بار ایده این رژه را زمانی مطرح کرد که در مراسم رژه جشن‌های روز ملی فرانسه در تابستان گذشته میلادی حضور داشت و در فوریه ۲۰۱۸، از پنتاگون خواست تا چنین رژه‌ای را در آمریکا برگزار کند.

روز ۱۰ نوامبر، یک روز پیش از روز کهنه سربازان آمریکایی، است که با صدمین سالگرد پایان جنگ نخست جهانی تلاقی زمانی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید