آمریکا از بازسازی سوریه منصرف شد

کدخبر: ۲۳۳۱۴۶
دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد، بسته 230 میلیون دلاری را که به پروژه هایی تحت عنوان بازسازی و تثبیت اوضاع سوریه اختصاص داده بود، لغو کرده است.
آمریکا از بازسازی سوریه منصرف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا آمده که این اقدام در نتیجه افزایش مشارکت مالی دیگر اعضای ائتلاف نظامی تحت هدایت این کشور صورت گرفته است.
اختصاص این مبلغ پیشنهاد «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه پیشین این کشور بود که پس از برکناری از کابینه در ماه مارس (اسفند سال گذشته)، با مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مواجه شد.
لغو این بسته مالی با اعلام کمک مالی 100 میلیون دلاری عربستان سعودی به ائتلاف نظامی در سوریه همزمان شده است. 
ریاض گفته که این کمک مالی را برای بازسازی مناطقی در شمال شرق سوریه اختصاص داده که از اشغال داعش آزاد شده است.
مقام‌های آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته‌اند که قرار است مبلغی بالغ بر 200 میلیون دلار دیگر هم از سوی دیگر اعضای این ائتلاف تامین و در سوریه هزینه شود.
اقدام آمریکا در شرایطی است که این کشور و هم‌پیمانانش خود مسبب بخش بزرگی از وضعیت بحرانی امروز سوریه هستند.
اخیرا سازمان عفو بین الملل در گزارشی اذعان کرده بود که ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در سوریه، بارها قوانین حقوق بشر را نقض کرده و احتمالا مرتکب جنایات جنگی شده است.
این سازمان در گزارش خود با اشاره به وضعیت شهر رقه آورده بود: آنچه شهر را ویرانه ساخته و موجب کشته و زخمی شدن غیر نظامیان بسیاری شده است، استفاده مکرر ائتلاف آمریکایی از تسلیحات انفجاری در مناطقی است که می‌دانستند غیرنظامیان در آنجا به دام افتاده‌اند. 
مطابق با گزارش‌های ناظران بین‌المللی، آمریکا و کشورهای عضو ائتلافِ به سرکردگی واشنگتن همواره میزان تلفات حملات خود به سوریه را کمتر از رقم واقعی اعلام کرده‌اند.
این کشورها از اوت 2014 با هدف سرنگونی دولت قانونی سوریه و تحت لوای مبارزه با داعش، ائتلاف نظامی خود را در خارج از چارچوب سازوکارهای سازمان ملل متحد تشکیل داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید