خلاقیت؛ گمشده تیم برانکو

کدخبر: ۲۳۳۱۵۰
اقتصاد نیوز:موقعیت‌سازی بدون مثلث خلاق فصل گذشته، سخت‌ترین چالش برانکو در نیم فصل اول لیگ برتر است.
خلاقیت؛ گمشده تیم برانکو

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، فصل پیش هر دو گل‌ساز برتر لیگ، از پرسپولیس بودند. دو بازیکن چپ‌پایی که روی هم، ۱۷ گل پرسپولیس را ساختند و نقش مهمی در موفقیت این تیم داشتند. محسن مسلمان با ۱۰ پاس گل، گل‌سازترین بازیکن لیگ بود و وحید امیری با ۷ پاس گل، به صورت مشترک با ترابی در رده دوم قرار داشت. آخر فصل، هر دوی آن‌ها جدا شدند و سومین ضلع مثلث چپ پای پرسپولیس یعنی فرشاد احمدزاده هم این تیم را ترک کرد. احمدزاده هم مجموعا، روی ۹ گل پرسپولیس در لیگ برتر تاثیرگذار بود.

دیشب پرسپولیس برای دومین هفته پیاپی، نتوانست گل بسازد و مقابل نفت مسجدسلیمان متوقف شد. اتفاقی که در گلزن‌ترین تیم سال‌های اخیر لیگ برتر، یک اتفاق عجیب محسوب می‌شود. مرور روند پرسپولیس در این ۴ هفته شاید مشکل اصلی را بیشتر نشان بدهد. پرسپولیس این فصل، در ۴ بازی ۴ گل زده که فقط یک گل با پاس گل هافبک‌های این تیم بوده است.

هفته اول پرسپولیس یک گل به پدیده زد که از روی نقطه پنالتی بود. پنالتی را هم سیامک نعمتی، زوج فعلی علیپور در خط حمله گرفت. بازی با فولاد، آن‌ها سه گل زدند. گل اول با شوت از راه دور سیامک نعمتی بود، گل دوم را علیپور ساخت و منشا زد و گل سوم هم با حرکت انفرادی نعمتی بدست آمد. تنها پاس گل هافبک‌های پرسپولیس یعنی کامیابی‌نیا، نوراللهی، رسن و عالیشاه، پاس گل اول پرسپولیس به فولاد بود. رسن پشت محوطه جریمه، پاس کوتاهی به سیامک نعمتی داد که پاس کلیدی هم نبود اما نعمتی از همان فاصله، با شوتی زیبا دروازه را باز کرد.

کمال کامیابی‌نیا در هر دو قهرمانی گذشته پرسپولیس، پای ثابت تیم برانکو بود اما کنار او بازیکنانی مثل مسلمان، امیری، احمدزاده و در مقطعی سروش رفیعی هم حضور داشتند. بدون آن‌ها، خط هافبک پرسپولیس کم خطرترین روزهایش را با مربع کامیابی‌نیا، نوراللهی، رسن و عالیشاه پشت سر می‌گذارد. هافبک‌هایی که در ۴ هفته ابتدایی کم موقعیت ساختند و کمترین نقش را، در گل‌های پرسپولیس داشتند. اگر آن‌ها نتوانند در هفته‌های آینده اوضاع را عوض کنند، کار گلزنی در ۱۱ بازی باقی مانده نیم فصل سخت خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید