استعفای سردبیر یدیعوت آحارونوت به خاطر پرونده فساد نتانیاهو

کدخبر: ۲۳۳۷۷۲
اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سردبیر روزنامه "یدیعوت آحارونوت" به خاطر پرونده فساد موسوم به ۲۰۰۰، استعفا داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که استعفای رون یرون قطعی است. یرون در بیانیه‌ای گفت: پرونده ۲۰۰۰ بسیار شوکه کننده بود، هرچند که دلایل قانونی آن هنوز مشخص نشده اما آنچه از آن منتشر شده برای هر یک از ما کافی است که به خودمان رجوع کنیم.

این درحالی است که این روزنامه صهیونیستی استعفای رسمی سردبیر خود را اعلام نکرده و به اخبار منتشر شده نیز هیچگونه واکنشی نشان نداده است. یرون از ۲۶ سال پیش به عنوان سردبیر در این روزنامه در حال فعالیت است.

پرونده ۲۰۰۰ به اتهامات مطرح شده درباره پرداخت رشوه به ناشر و مسئولان روزنامه یدیعوت آحارونوت از سوی نتانیاهو می‌پردازد. در مقابل مسئولان روزنامه پذیرفته بودند تا در اخبار خود بکوشند چهره‌ای مقبول و مثبت از نتانیاهو ارائه دهند.

در این توافق همچنین نتانیاهو وعده داد از یدیعوت در برابر رقیبش روزنامه "یسرائیل هیوم" حمایت کند یا برای جلوگیری از صدور هفته‌نامه این روزنامه وارد عمل شود. از زمان انتشار روزنامه یسرائیل هیوم، فروش یدیعوت آحارونوت که پرتیراژترین روزنامه سرزمین‌های اشغالی بود، به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید