مصوبات مجلس از ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک

کدخبر: ۲۳۳۷۹۳
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، تخلیه مواد آلاینده در خاک بدون رعایت ضوابط محیط زیستی را ممنوع کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی به ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک پرداختند و مواد باقیمانده را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس در ماده 11 این لایحه، سازمان حفاظت محیط زیست را به پایش خاک های آلوده، شناسایی مواد آلاینده خاک و آلوده کننده آن و اعلام وقوع وضعیت اضطراری براساس حدود مجاز آلودگی خاک و آلاینده‌های ورودی به آن برای کاربری‌های مختلف خاک مکلف کردند.

خانه ملتی ها ماده 19 این لایحه را نیز تصویب کردند که براساس آن، تخلیه و دفن مواد آلاینده اعم از مایع و جامد در خاک بدون رعایت مقررات محیط زیستی در غیر از مکان های تعیین شده، ممنوع است. 

طبق این مصوبه، مرتکب علاوه بر جبران خسارت زیست محیطی، به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده محکوم می شود.

همچنین نمایندگان درماده 26 لایحه حفاظت از خاک مقرر کردند: آیین نامه های مورد نیاز برای اجرای مفاد این قانون توسط وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه تهیه می شود و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به تصویب هیات وزیران می رسد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ششم تیرماه کلیات لایحه حفاظت از خاک را با هدف پیشگیری، کنترل آلودگی، تخریب و فرسایش خاک تصویب کردند، لایحه حفاظت از خاک 26 ماده دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید