دبیر کمیسیون عتف خبر داد:

تدوین برنامه اجرایی ۲۴ طرح کلان ملی

کدخبر: ۲۳۲۸۲۵
اقتصادنیوز :دبیر شورای علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در جلسه امروز این شورا موضوع تدوین برنامه های اجرایی و شرح خدمات ۲۴ طرح کلان ملی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، مسعود برومند عصر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در دبیرخانه این شورا گفت: در جلسه امروز موضوع برنامه اجرایی و شرح خدمات ۲۴طرح کلان ملی مورد بررسی قرار گرفت و قرار است این موضوع از دستگاههای اجرایی پیگیری شود.

وی افزود: از ۴۷ طرح کلان ملی ۳۱ طرح کلان قرار بود اجرا شود که پس از بررسی های مختلف در نهایت ۲۴ طرح کلان ملی  باقی مانده است که اجرای این طرح ها را پیگیری می کنیم.

دبیر شورای عتف خاطرنشان کرد: فاز مطالعاتی بیشتر این طرح ها به پایان رسیده است.

برومند خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح های کلان ملی به مرحله ای رسیده اند که دستگاههای اجرایی متقاضی باید بودجه آنها را تامین کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح های کلان ملی اختصاص داده شده است.

برومند خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع برنامه زمانبندی اجرای پروژه های کلان ملی که دستگاههای متقاضی دارند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه مربوط به برنامه پژوهش و فناوری بود که قرار شد بر روی این مسئله بررسی بیشتری صورت گیرد.

دبیر شورای عتف گفت: پیش بینی شده بود برنامه عملیاتی برای برنامه پژوهش و فناوری به صورت یک ساله و ۵ ساله تدوین شود اما در مجموع تاکید شد که این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.

برومند خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع ساختار کمیسیون های تخصصی شورای عتف نیز مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که این کمیسیون ها به صورت منسجم تر و با برنامه عملی دقیق تر فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: موضوع اولویت های پژوهشی نیز مورد بررسی قرار گرفت که در حال حاضر موضوعاتی مانند بهینه سازی انرژی، آب، سلامت، محیط زیست و چالش های اجتماعی از جمله این اولویت ها در کشور به شمار می رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید