زمزمه‌های کاهش کف مهریه به ۵۵ سکه بهار آزادی

کدخبر: ۲۳۳۹۳۰
اقتصادنیوز : سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که با وضعیت اقتصادی فعلی پرداخت مهریه های بالا ممکن نیست، گفت: به دنبال طرحی برای به روز کردن قانون مهریه هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،حسن نوروزیدر خصوص زمزمه های کاهش کف مهریه پرداختی به 55 سکه بهار آزادی، گفت: مهریه باید طبق موازین شرع باشد. در شرع مقدس اسلام اساس این است که زندگی طبق یک توافقی شکل بگیرد. وقتی می گویم هم کف بودن، هم کف بودن  به معنای  تناسب در همه زمینه ها تحصیلاتی، شخصیتی و مالی است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد با شرایط اقتصادی امروز که سکه به سه برابر قیمت یک سال پیش رسیده است مهریه باید در یک حد معقولی باشد. این که مثلاً به تعداد سن زوجه سکه مهر شود این همان چیزی است که چیزی جز پر کردن زندان ها ندارد.

وی ادامه داد: روح قانون مدنی و مجازاتی ایران زندان زدایی و حبس زدایی است. بنابراین ما باید مهریه را در حد و اندازه وسع زوج فرض بگییریم تا این موضوع تبدل به معظلی برای خانوادها و جامعه نشود. اگر این موضوع باشد به نظر می رسد که هم اشکال شرعی دارد و هم این که روح قانون جمهوری اسلامی آن را نمی پسندد.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: راهکار دیگر این است که ما کلاً سکه را از مهریه برداریم یا کم کنیم و دارایی های دیگری مانند زمین و ... را جایگزین کنیم تا در زمان مطالبه زوجه ، زوج با مشکل پرداخت روبرو نشود.

وی با بیان اینکه به هر حال بحث به روز کردن قانون است، گفت: ما می بینیم که با شرایط فعلی افرادی که قبلا مثلاً ماهیانه یک میلیون تومان هزینه سکه می کردند در حال حاضر باید ماهیانه سه میلیون تومان هزینه کنند، این فرد ممکن است 2 میلیون حقوق بگیرد؛ بنابراین باید به فکر همسان سازی درآمد و مهریه بود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در این کمیسیون سعی می کنیم طرح این موضوع را آماده کنیم تا بعد از کارهای کارشناسی دقیق، بتوانیم قانون جدیدی را در این زمینه به تصویب برسانیم./

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید