مرگ 140 نظامی عربستانی ظرف 48 ساعت

کدخبر: ۲۳۴۲۷۲
شبکه تلویزیونی المسیره شامگاه پنجشنبه گزارش داد، در 48 ساعت اخیر 140 تن از مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در درگیری با ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، المسیره همچنین اعلام کرد که در این مدت 236 تن دیگر در درگیری میان ارتش و کمیته های مردمی و نیروهای وابسته به 'عبدربه منصورهادی' رئیس جمهوری مستعفی زخمی شدند.

یک مسئول نظامی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: از مجموع تلفات نیروهای دشمن در 48 ساعت گذشته، 40 تن دیروز چهارشنبه و 100 نفر امروز پنجشنبه به هلاکت رسیدند.

همچنین 186 نفر امروز و 50 تن روز گذشته زخمی شدند.

این افراد در منطقه معروف 'الدریهمی' در استان الحدیده کشته و زخمی شده اند.

نیروهای متجاوز و وابسته به منصورهادی از سه محور شمال شرقی، شمال غربی و شمال در صدد پیشروی به شهرستان الدریهمی بودند که با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی روبرو و عملیات آنها با شکست روبرو شد.

منابع یمنی 24 مردادماه گذشته نیز گزارش دادند، بیش از 180 تن در منطقه الدریهمی در استان الحدیده بوسیله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمنی کشته شدند.

بندر الحدیده تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است و 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از 23 خردادماه گذشته و با وجود هشدار های سازمان های بین المللی الحدیده را هدف حملات همه جانبه قرار داد و درصدد برآمد آن را اشغال کند، اما این اقدام با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامیده است و شمار زیادی از نیروهای متجاوز کشته یا زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید