روسیه: آمریکا درباره معامله با ایران از متحدان خود باج‌گیری می‌کند

کدخبر: ۲۳۴۳۴۶
اقتصادنیوز؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اقدامات ایالات متحده در رابطه با معامله با ایران، تهدید و باج گیری از متحدان خود است.
روسیه: آمریکا درباره معامله با ایران از متحدان خود باج‌گیری می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ «سرگئی ریابکوف» در سخنانی اعلام کرده است اقدامات ایالات متحده در رابطه با معامله با ایران، تهدید و باج گیری از متحدان خود است.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه صحبت های خود افزود: به نظر می رسد که آمریکایی‌ها به هر دلیلی از تحریم استفاده می‌کنند و این تنها ابزار سیاست خارجی آنها است. ما این را در مورد ایران می بینیم. این تهدید و ارعاب است از جمله برای متحدان آمریکا.

به گفته وی سیگنالی که از سمت واشنگتن می آید اینگونه است: یا شما کاری را که فکر می کنید درست است را ادامه می دهید، اما پس از آن با تحریم‌های ما مجازات خواهید شد و یا اینکه از تمام مزایای همکاری با آمریکا استفاده می‌کنید ولی در آن صورت باید ایران را ترک کنید.

ریابکوف همچنین گفت که در صورتی که مسکو بخواهد به دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا پاسخ دهد، همه گزینه‌های روسیه روی میز است.

خبرگزاری اینترفکس امروز جمعه این خبر را اعلام کرد.این مقام روس همچنین گفت: «مسکو تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایالات متحده آمادگی دارد که رابطه را  (با روسیه) عادی کند دریافت نکرده است.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «اعمال صددرصد تحریم‌های متقابل (از جانب روسیه)‌ضرورتی ندارند.ما نمی‌توانیم در فضای اقتصادی با آمریکا رقابت کنیم چرا که در رده‌های مختلفی قرار داریم. ما به صورت عمده این عدم قطعیت در زمینه اینکه چطور به آمریکا پاسخ خواهیم داد را حفظ می‌کنیم. اگر ما بخواهیم از چیزی به صورت قطعی حرف بزنیم در این صورت این اقدام به معنی تضعیف موضع ما خواهد بود.»

ریابکوف  روز پنجشنبه هم با انتقاد  از تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه به بهانه پرونده مسمویت «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه انگلیسی، گفت شرایطی که ایالات متحده ذیل این تحریم‌ها تعیین کرده کاملا غیرواقعی است. وی همچنین افزود که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، روسیه به تلاش برای استفاده از واحد پول ملی در معاملات دوجانبه ادامه می‌دهد.

طی روزهای گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ شرکت و ۶ کشتی روسی را به بهانه نقض تحریم‌های کره‌شمالی و فعالیت‌های سایبری و همچنین ۳۸ فرد و نهاد این کشور را به بهانه پرونده اسکریپال در لیست تحریم‌های خود قرار داد. همچنین مجلس سنای آمریکا پیشتر با تصویب قانونی، محدودیت‌هایی را برای تراکنش‌های بانکی روسیه با سیستم مالی آمریکا و واحد پول دلار اعمال کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید