روند خلع سلاح شیمیایی روسیه پایان یافت

کدخبر: ۲۳۲۱۰۶
وزیر امور خارجه روسیه با رد دخالت این روسیه درر مسمومیت سرگئی اسکریپال گفت:روند خلع سلاح شیمیایی روسیه پایان یافته و آژانس منع تسلیحات شیمیایی نیز آن را تایید کرده است.
روند خلع سلاح شیمیایی روسیه پایان یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به همین دلیل اگر رهبران (روسیه و آمریکا) احساس نیاز برای دیدار و بازگشت به مسائلی کنند که اختلافات دو طرف را کاهش می دهد، چنین دیداری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: حداقل در سطح وزیران خارجه آماده هستیم چنین تماس هایی را افزایش دهیم البته اگر طرف آمریکایی برای اقدام براساس منافع متقابل آمادگی داشته باشد.
روسای جمهوری روسیه و آمریکا 16 جولای گذشته (25 تیر) در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کردند. 

**لاوروف: روسیه سلاح های شیمیایی خود را نابود کرده است
وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی در مورد تهدید آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه درخصوص مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در انگلیس گفت: ادعای آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در مساله مسمومیت اسکریپال با سلاح شیمیایی بی اساس است چرا که روند خلع سلاح شیمیایی روسیه پایان یافته و آژانس منع تسلیحات شیمیایی نیز آن را تایید کرده است.
به گزارش ریانووستی، لاوروف گفت که آمریکا خود کشوری است که با خلع سلاح شیمیایی مساله دارد؛ آنها از آژانس منع تسلیحات شیمیایی خواسته اند تا سال 2020 به این کشور برای امحای زرادخانه شیمیایی مهلت دهد.
به گزارش رسانه های روسی، آمریکا به روسیه اخطار داده است که اگر تا سه ماه آینده به پرسش های این کشور درباره مساله مسمومیت اسکریپال پاسخ ندهد، تحریم های جدید علیه مسکو به اجرا درخواهد آورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید