آخرین وضعیت FATF در مجلس

کدخبر: ۲۳۴۴۲۷
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:کمیسیون امنیت ملی نمی‌تواند در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم تغییری ایجاد کند، زیرا در بحث الحاق به کنوانسیون های بین المللی تنها می‌توان بیانیه صادر کرد.
آخرین وضعیت FATF در مجلس

 

به گزارش اقتصادنیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پایان یافتن مهلت دو ماهه تعلیق بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس گفت: این لایحه اکنون در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته که بعد از بررسی گزارش آن به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید روال آیین نامه درباره این لایحه هم در مجلس طی شود لذا بعد از بررسی در کمیسیون امنیت ملی این لایحه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت که در صورت تایید آن توسط نمایندگان به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی نمی‌تواند در این لایحه تغییری ایجاد کند زیرا در بحث الحاق به کنوانسیون های بین المللی تنها می‌توان بیانیه صادر کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره الحاق ایران به کنوانسیون های بین المللی هم اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امکان دارد، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری قوانین داخلی برای مبارزه با تروریسم تدوین کند اگرچه در این رابطه قانون هم وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید