تازه‌ترین آمار از مساحت بوستان‌های تهران

کدخبر: ۲۳۴۷۰۵
اقتصادنیوز : در اقدامی سه‌جانبه به کمک مناطق ۲۲گانه با نظارت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فضای سبز عمومی شهر تهران در حال جانمایی و به‌روز رسانی است و بر اساس آخرین آمار به دست آمده، بوستان‌ها ۲/ ۱۱ درصد از مساحت شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شهرنوشت ، این پروژه با هدف تدقیق و جانمایی محدوده فضای سبز موجود در معابر شهر تهران از اواخر خردادماه سال‌جاری کلید خورد و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا آبان‌ماه به پایان خواهد رسید و سهم بسزایی در شفاف‌سازی هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، همچنین تسهیل و تسریع روند نظارت بر عملکرد پیمانکاران حوزه خدمات شهری خواهد داشت.

به‌منظور تعامل یکپارچه با تمامی مناطق و جلوگیری از تولید نسخه‌های مختلف اطلاعات، داده‌های موجود از فضای سبز هر منطقه از نقشه یک‌هزارم استخراج و روی سامانه به‌روزرسانی اطلاعات مکانی شهرداری تهران در اختیار آن منطقه قرار داده شده است. پس از برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی درخصوص نحوه کار با سامانه و دستورالعمل فنی بهنگام‌سازی فضای سبز ازسوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، کارشناسان اطلاعات مکانی و فضای سبز در هر منطقه نسبت به بهنگام‌سازی اطلاعات مربوطه اقدام کردند.

اطلاعات مذکور پس از نظارت فنی ازسوی کارشناسان سازمان فاوای شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، به‌عنوان لایه اطلاعاتی نهایی از فضای سبز شهر تهران در نظر گرفته خواهد شد. در فاز اول این پروژه، تدقیق حدود بوستان‌های شهر تهران در مناطق ۲۲گانه صورت پذیرفت که براساس آخرین به‌روز رسانی‌های انجام شده در بهار سال جاری، ۲۱۵۶ بوستان با مساحت ۶۹۷۷ هکتار در شهر تهران شناسایی و تدقیق حدود شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید