شفر از رکورد منفی علیرضا منصوریان عبور کرد

کدخبر: ۲۳۴۹۳۱
اقتصاد نیوز: شفر در هر ۲۷ مسابقه لیگ، ترکیب استقلال را نسبت به بازی قبلی عوض کرد تا از این لحاظ رکورد دار شود.
شفر از رکورد منفی علیرضا منصوریان عبور کرد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، تکراری‌ترین انتقادی که در استقلال به علیرضا منصوریان می‌شد تغییرات پیاپی ترکیب تیمش بود. منصوریان در یک فصل و هفت هفته‌ای که روی نیمکت استقلال نشست، بجز دو مرتبه هیچگاه ترکیب تیمش در دو بازی متوالی شبیه به هم نبود. منصوریان فقط هفته نهم و نوزدهم فصل اولی که هدایت استقلال را به عهده داشت به ترکیب این تیم دست نزد و با همان نفرات مسابقه قبلی بازیکنان را به زمین فرستاد. تصمیمی که از چند جنبه مورد نقد قرار می‌گرفت.

ابتدا اینکه به دلیل نتایج نه‌چندان خوب تیم، بازیکنان تحت فشار بودند و این تزلزل جایگاه به بازیکنان استرس بیشتری هم می‌داد. کارشناسان معتقد بودند که بازیکن باید اعتماد مربی‌اش را لمس کند تا با آرامش بیشتری در زمین حاضر شود. از دلایل دیگری که مطرح شد این بود که بازیکنان به خاطر تغییرات پیاپی هیچگاه به هماهنگی لازم دست پیدا نمی‌کنند و نمی‌توانند زوج خوبی تشکیل دهند. چون در هر مسابقه زوج‌شان متفاوت با بازی قبلی است. و آرایش و مدل بازی هم در ناخودآگاه‌شان نقش نمی‌بندد.

ویروسی که به تیم شفر هم سرایت کرد. تاجایی که شفر رکورد منصوریان را هم زد! فولاد اولین تیمی بود که استقلالِ تحت هدایت شفر با آن بازی می‌کرد. آخرین بازی استقلال هم تا اینجا مقابل فولاد برگزار شده و در این بین تیم شفر ۲۵ بازی دیگر در لیگ برتر برگزار کرده است. نکته جالب توجه این است استقلال در این ۲۷ مسابقه لیگ که شفر را روی نیمکت داشته، هیچ دو مسابقه‌ای نبوده که ترکیب تیمش ثابت مانده باشد. شفر در هر ۲۷ مسابقه، ترکیب استقلال را نسبت به بازی قبلی عوض می‌کرد.

راهی که در این فصل هم ادامه پیدا کرد. استقلال فصل جدید را با این یازده بازیکن شروع کرد: رحمتی، حیدری، منتظری، دانشگر، زکی‌پور، کریمی، فرشید باقری، غفوری، اسماعیلی، آقایی و روح‌الله باقری. شفر به این ترکیب یک هفته هم اعتماد نکرد و برای هفته دوم هم دفاع راست تیمش را عوض کرد و هم دفاع چپ. بازی سوم، شفر مرتضی تبریزی را به ترکیب اضافه کرد و سهرابیان را هم جایگزین دانشگر کرد. هفته چهارم تغییر اجباری شفر بخاطر فوت پدر فرشید باقری صورت گرفت و دانشگر برای پر کردن جای خالی باقری وارد ترکیب شد. با توجه به اینکه شفر برای هفته چهارم فقط یک تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود، به نظر می‌رسید که برای هفته پنجم استقلالِ شفر بالاخره رنگ ثبات را ببیند. ولی سرمربی آلمانی باز هم همه را غافلگیر کرد. شفر در بازی با فولاد خسرو حیدری، فرشید باقری و ال‌حاجی گرو را به ترکیب اضافه کرد. اتفاقی که باعث شد استقلالِ شفر به رکورد ۲۷ بازی بدون ثبات در ترکیب برسد. روند سراشیبی این فصل استقلال اگر ادامه پیدا کند هیج بعید نیست که این انتقادها یقه شفر را هم بگیرد. به خصوص در چند فصل اخیر که مشخص شده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قهرمانی، ثبات و دست نزدن به ترکیب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید