چند نرم افزار‌ پیشنهادی رایگان برای ویندوز

کدخبر: ۲۳۵۱۱۰
اقتصاد نیوز:اینترنت پر از نرم‌‌افزار‌های رایگان است که قابلیت نصب بر روی سیستم شما را دارند. بسیاری از آن‌‌‌ها حتی از نرم افزار‌های ارائه شده همراه ویندوز‌ هم مفید‌تر ممکن است مفیدتر باشند. اما انتخاب از بین این‌ تعداد نرم افزار کمی سخت است؛ با ما باشید تا چند نرم افزار رایگان مفید و کاربردی را به شما معرفی کنیم.
چند نرم افزار‌ پیشنهادی رایگان برای ویندوز

به گزارش اقتصاد نیوز، به همراه ویندوز 10 برنامه Defender ارائه شده است که نرم افزاری قدرت مند در زمینه امنیت سیستم شما است. اما این نرم افزار مورد علاقه بسیاری از مردم نبوده است و بیشتر مردم از برنامه دیگری برای امنیت سیستم خود استفاده می‌کنند؛ حتی برنامه هایی که بابت آن باید هزینه‌ای پرداخت شود. در ادامه، ما دو آنتی ویروس رایگان را به شما پیشنهاد می کنیم.

AVG  

AVG یکی از قدیمی ترین آنتی ویروس‌ها به حساب می‌آید. این نرم افزار در دو نسخه پولی و رایگان ارائه می‌شود. نسخه رایگان این نرم افزار تقریبا شبیه نسخه پولی آن است و تنها چند قابلیت کمتر دارد. می‌توان در اصطلاح نرم افزاری به این شکل گفت که نسخه رایگان AVG به اندازه نسخه پولی آن کنجکاوی لازم را برای اسکن سیستم شما ندارد.

AVAST

AVAST با بیش از 400 میلیون دانلود نشان داده است که طرفداران بسیار زیادی دارد. همچنین این نرم افزار از نظر آسودگی دسترسی یکی از بهترین‌ها است.

نرم افزارهای نگه‌داری سیستم

ویندوز10، چند برنامه نگهداری را همراه خود دارد؛ اما این برنامه‌ها معمولا مخفی از دید  کاربر کار می‌کنند. همچنین این برنامه‌ها چندان کارآمد هم نیستند و بعد از گذشت مدتی دیگر به خوبی نمی‌توانند از سیستم شما نگه‌داری کنند. حال که برنامه‌های ویندوز برای نگهداری از سیستم شما کافی نیستند، می‌توانید از برنامه‌های رایگان پیشنهادی ما استفاده کنید.

CCleaner

این برنامه که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد یکی از قوی‌ترین برنامه‌ها برای نگهداری از سیستم و حذف فایل‌های اضافی است. رابط کاربری آن مقداری پایه‌ای به نظر می‌رسد اما تقریبا هرآنچه که شما از یک نرم افزار نگهداری از سیستم انتظار دارید را به شما ارائه می‌کند.

Glary Utilities

این نرم افزار دارای رابط کاربری دوستانه‌تری نسبت به CCleaner است ولی کارایی کمتری نسبت به آن دارد. Glary Utilities مناسب کسانی است که با نرم افزار‌های نگهداری ویندوز آشنایی ندارند.

مرورگرها

تقریبا می‌توان گفت که Internet Explorer به صورت عمومی، به عنوان یک مرورگر منفور شناخته می‌شود. اگرچه مروروگر کنونی ویندوز،Edge ، یکی از پرطرفدار‌ترین مرورگر‌ها است، اما گزینه‌های بهتری نیز برای انتخاب وجود دارد.

Google Chrome

Chrome که مرورگر مورد علاقه بسیاری از ماست، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای وب‌گردی است. استفاده ازChrome  بسیار آسان بوده ومقدار کمی از RAM را اشغال خواهد کرد. کاربرانی که تجربه استفاده از  Chromeرا دارند به ندرت جای این مرورگر را به یک نرم‌افزار دیگر می‌دهند.

 Mozilla Firefox

Firefox همواره یک مرورگر شیک و متفاوت بوده‌ است. اگرچه به پای Chrome نمی‌رسد، اما یک مرورگری قوی به همراه قابلیت‌های بسیار زیاد به حساب می‌آید.

منبع: سخت افزار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید