رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا مطرح کرد؛

ارتباط تحصیلات با تصادفات رانندگی!

کدخبر: ۲۳۵۱۲۶
اقتصادنیوز؛ داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا اعلام کرد که 43 درصد از تصادفات و حوادث ترافیکی کشور از سوی اقشار بی‌سواد یا دارای تحصیلات با مقطع ابتدایی رخ داده و تنها چهار درصد از تصادفات را افراد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا مرتکب شدند.
ارتباط تحصیلات با تصادفات رانندگی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ داوود قاسمیان در شصت و سومین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد به آمارهایی در خصوص تصادفات اشاره کرد و گفت: 29 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در شهرها در سر صحنه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند. هفت درصد در حین انتقال به بیمارستان و حدود 63 درصد نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 29.7 درصد کشته شدگان عابر پیاده بوده و 36.9 درصد از کل کشته شدگان حوادث ترافیکی شهرها نیز موتورسیکلت سواران هستند. متاسفانه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب با 35.7 درصد و 21.7 درصد بوده است.

قاسمیان به نقش میزان تحصیلات بر وقوع حوادث ترافیکی در شهرها اشاره کرد و افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود 43 درصد از تصادفات را افراد بی‌سواد و دارندگان سواد در حد مقطع ابتدایی مرتکب شده‌اند و افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم به بالا هستند تنها در چهار درصد تصادفات نقش داشتند.

وی همچنین از اجرای طرح تشدید ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین و انجام عملیات عمرانی از 15 شهریورماه تا 15 مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش سفرهای درون شهری نیروهای پلیس از نیمه شهریور ماه تا نیمه مهرماه در آماده باش هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید