سخنگوی ارتش یمن: تمام امارات در تیرس نیروهای یمنی قرار دارد

کدخبر: ۲۳۵۱۳۸
اقتصادنیوز : سخنگوی ارتش یمن دوشنبه شب در واکنش به حمله پهپاد ارتش این کشور به فرودگاه دبی، گفت: تمام مناطق امارات متحده عربی در تیرس نیروهای یمنی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن افزود: بار دیگر از سرمایه گذاران در امارات متحده عربی می خواهیم تا از سرمایه گذاری در این کشور پرهیز کنند.

وی گفت: موشک ها و پهپادهای ما این قابلیت را دارند تا به رغم تدابیر و اقدامات امارات متحده عربی به اهداف مورد نظر خود دستیابند.

سخنگوی ارتش یمن اضافه کرد، این ها تنها بخشی از توانایی های ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

یگان های پهپادی ارتش یمن، یک ماه بعد از حمله به فرودگاه ابوظبی روز دوشنبه فرودگاه بین المللی دبی را هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی یمن(سبا) گزارش کرد، این حمله پهپادی با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین صماد3 انجام شده است.

این حمله یک ماه پس از حمله پهپادی یمن به فرودگاه بین المللی ابوظبی انجام شد.

روز پنجشنبه چهارم مردادماه، پهپادهای یمنی پس از طی مسافت هزار و 300 کیلومتری، فرودگاه بین المللی ابوظبی را هدف قراردادند.

این عملیات که با هواپیماهای بدون سرنشین صماد 3 انجام شد، فعالیت های این فرودگاه را برای ساعاتی با اخلال روبرو کرد.

مسئولان فرودگاه ابوظبی پس از این حادثه در یک پیام توئیتری از وقوع حادثه در این فرودگاه خبر داده بودند و اعلام کردند که اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارند و مردم را از آخرین اخبار آگاه خواهند کرد.

در این توئیت ادعا شده بود که حادثه مربوط به یک خودروی حمل بار در ساختمان شماره یک فرودگاه بوده است.

امارات در کنار عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار و 700 یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید