ارتش روسیه با استفاده از یک فناوری سربازان خود را نامرئی می کند ! +عکس

کدخبر: ۲۳۵۱۵۹
​اقتصاد نیوز:ارتش روسیه قصد دارد از پوشش استتاری نامرئی کننده برای سربازان خود در نمایشگاه آرمی 2018 رونمایی کند. پوششی که با تغییر رنگ استتاری خود، در محیط پنهان شده و از چشم دشمن مخفی می‌مانند.
ارتش روسیه با استفاده از یک فناوری سربازان خود را نامرئی می کند ! +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، ارتش روسیه قصد دارد در نمایشگاه آرمی 2018 که در حومه مسکو برگزار شده از پوشش استتاری نامرئی کننده برای سربازان رونمایی کند. این پوشش برای نیروهای زمینی و توسط کمپانی دفاعی روسی روستک (متعلق به وزارت دفاع این کشور) طراحی شده است.

به گفته رسانه‌های دولتی روسی،‌ این پوشش استتاری قابلیت تغییر رنگ و شکل الگوی خود را داشته تا بدین ترتیب بسته به نوع محیط،‌ بهترین ظاهر را به خود بگیرد. از این رو یک پوشش استتاری فعال تلقی می‌شود. به گفته مدیر کمپانی روستک، این پوشش قابلیت بازتاب تغییر رنگ و تقلید تصاویر و الگوهای پیچیده گرافیکی همچون تکان خوردن برگ‌ها در باد را نیز دارد!

روستک قصد دارد این پوشش خود را روی یک کلاه خود نظامی به نمایش بگذارد. از چگونگی کارکرد این فناوری اطلاعاتی در دست نیست، با این حال مسلم است که این تغییر رنگ و شکل الگو به روش الکتریکی انجام می‌شود. روستک ادعا می‌کند این پوشش را می‌توان روی لباس سربازان و همچنین تانک‌ها و دیگر خودروهای زرهی نیز قرار داد.

پوشش استتاری نامرئی کننده برای سربازان روسی بخشی از پروژه رتنیک 3 است که به موجب آن ارتش این کشور قصد ارتقا توان رزمی سرابازن خود را دارد. پروژه رتنیک تلاشی به قدمت یک دهه برای ارتقا تجهیزات سربازان نیروی زمینی ارتش روسیه به ویژه نیروهای پیاده نظام بوده و شامل تجهیزاتی همچون زره جدید برای بدن، تجهیزات بیرونی و تسلیحات است. به گفته مدیر روستک بیش از 120 هزار کیت رتنیک در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته است. جالب این که بخش‌هایی از این تجهیزات همچون لباس‌ها، قطب‌نما و محافظ‌های گوش در سایت ebay برای خرید یافت می‌شوند.

پوشش استتاری نامرئی کننده برای سربازان

رتنیک 3 جاه‌طلبانه‌ترین مرحله از پروژه رتنیک است که شامل پوشش استتاری فعال و همچنین اسکلت خارجی الکتریکی می‌شود. ناگفته نماند این اسکلت وظیفه دارد بخشی از بار کاری سرباز را به دوش کشیده و بدین‌ترتیب از خستگی سرباز کاسته و بر توان حمل بار وی بی‌افزاید.

با این حال طبق معمول یک مسئله مهم برای ارتش روسیه وجود دارد. حتی اگر مسئله ضعف تکنولوژیکی را در نظر نگیریم و این کشور بتواند این پوشش استتاری و اسکلت خارجی را با موفقیت تکمیل کند، این تجهیزات به احتمال زیاد قیمت بسیار بالایی دارند و روسیه نمی‌تواند آن‌ها را برای سربازان عادی خود خریداری کند. اما ممکن است شمار اندکی از نیروهای ویژه ارتش این کشور موسوم به اسپتسنازها به این وسایل تجهیز شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید