رئیس کمیسیون امنیت ملی:

دولت انتظار بیش از حدی نسبت به برجام ایجاد کرد

کدخبر: ۲۳۵۲۳۸
اقتصادنیوز؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار بیش از حدی نسبت به برجام در حوزه سیاست خارجی از سوی دولت ایجاد شد، اظهار کرد: این مهم موجب شد بخش عمده ای از ظرفیت های مناسبات دوجانبه مانند مناسبات مرزی کشورمان کمتر دیده شود.
دولت انتظار بیش از حدی نسبت به برجام ایجاد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به عملکرد مسئولان دولت دوازدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: باید اذعان کرد نمی توان سیاست خارجی کشورمان را به صورت مطلق ارزیابی کنیم از این رو باید واقعیت ها را مورد سنجش قرار دهیم.

برجام موجب کمتر دیده شدن ظرفیت‌های مناسبات دوجانبه شد

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار بیش از حدی نسبت به برجام در حوزه سیاست خارجی از سوی دولت ایجاد شد، اظهار کرد: این مهم موجب شد بخش عمده ای از ظرفیت های مناسبات دوجانبه مانند مناسبات مرزی کشورمان کمتر دیده شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توجه به مناسبات کشورمان با 50 کشور برتر که دارای روابط اقتصادی مناسبی هستند در دستورکار قرار گرفته است.

لزوم تقویت زیرساخت های مرزی از سوی دولتمردان

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه مهمترین نقد به اقتصاد سیاسی - بین المللی و همچنین عملکرد سیاست خارجی دولتمردان عدم توجه مناسب به روابط ایران با کشورها بر اساس مناسبات اقتصادی است، تصریح کرد: این مهم در حالیست که دولت می توانست علاوه بر تقویت زیرساخت های مرزی، زمینه تنش زدایی با کشورهای همسایه را فراهم ایجاد کند و همچنین همکاری های جدی تری با کشورهای همجوار رقم بزند اما تمام موارد تحت الشعاع مناسبات برجامی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد کم دیدن مناسبات دوجانبه و عدم رفع تنش با 50 کشوری که دارای رتبه برتر از نظر جغرافیای سیاسی و اقتصادی با کشورمان هستند از دیگر ضعف های عملکردی دولت در حوزه سیاست خارجی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید