نرخ بالای خودکشی و قتل در آمریکا

کدخبر: ۲۳۵۴۲۱
اقتصادنیوز: پژوهش انجام شده توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می‌دهد که سالانه ۲۵۰ هزار مرگ و میر با اسلحه در سراسر جهان اتفاق روی می‎دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، پژوهش انجام شده توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می‌دهد که سالانه ۲۵۰ هزار مرگ و میر با اسلحه در سراسر جهان اتفاق روی می‎دهد. این پژوهش در ادامه می‌گوید مرگ با اسلحه "یک مشکل مهم در سلامت عمومی بشریت" است.

براساس نتایج اعلام شده پژوهش مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA)، سالانه حدود ۲۵۰ هزار مرگ با اسلحه در سراسر جهان اتفاق می‌افتد که تقریبا دو سوم از آنها قتل هستند.

این تحقیق که بازه زمانی ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ را در ۱۹۵ کشور مختلف مورد بررسی قرار داده، اعلام کرد در سال ۱۹۹۰، حدود ۲۰۹ هزار نفر با اسلحه به قتل رسیدند. این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۲۵۱ هزار نفر رسید. این آمار مرگ و میر با اسلحه به تفکیک به این صورت رخ داده اند: ۶۴ درصد قتل، ۲۷ درصد خودکشی و ۹ درصد حادثه.

بر اساس این پژوهش برزیل، کلمبیا، گواتمالا، مکزیک، ونزوئلا و آمریکا نیمی از مرگ و میر با اسلحه را به خود اختصاص داده اند.

اگرچه نرخ میانگین حدود ۴ مرگ در هر صد هزار نفر در طول دوره زمانی تغییر چشمگیری نداشته، اما در بسیاری از کشور‌های مورد بررسی، به ویژه در آمریکای مرکزی و جنوبی، آمار مرگ و میر با اسلحه افزایش چشمگیری داشته است.

در السالوادور، میزان مرگ و میر با اسلحه تقریبا ۴۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده و سنگاپور با کمتر از ۰.۱ نفر در هر صد هزار نفر پایین‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

براساس این پژوهش، آلمان در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲۲۰ مرگ و میر با اسلحه را ثبت کرد، اما میزان مرگ و میر آن در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۵ سال پیش به نصف رسید؛ ۰.۹ مرگ در هر صد هزار نفر در سال ۲۰۱۶، در مقایسه با ۱.۷ در هر صد هزار نفر در سال ۱۹۹۰.

آلمان به منظور کاهش تعداد سلاح‌های غیرقانونی در کشور، چندین مورد معافیت اسلحه را در دهه گذشته از جمله یک ماه پیش به تصویب رساند.

تیراندازی‌های گسترده‌ای در آمریکا در سال‌های اخیر مانند تیراندازی دوشنبه در مسابقات بازی‌های ویدئویی در جکسون ویل فلوریدا روی می‎دهد. اما این پژوهش می‌گوید: «خودکشی با سلاح گرم در بسیاری از کشور‌ها رخ می‌دهد.»

آمریکا دارای جایگاه دوم در میزان خودکشی با اسلحه، ۶ مرگ در هر صد هزار نفر است. گرینلند ناحیه خودگردانی در دانمارک با ۲۲ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بالاترین میزان خودکشی را دارد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید