ظریف: احترام به برجام تنها گزینه ایران نیست

کدخبر: ۲۳۵۵۸۵
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تایید دوباره آژانس بر فعالیت های هسته ایران نوشت: ادامه احترام عملی به توافق(هسته‌ای) و پرهیز از سخن گفتن صرف در خصوص این تعهدات، تنها گزینه پیش‌روی ایران نیست.
ظریف: احترام به برجام تنها گزینه ایران نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تأیید مجدد پایبندی ایران به تعهدات برجامی، از شرکای برجامی خواست که این تأیید مکتوب را به اقدام عملی و حفاظت از منافع اقتصادی ایران ترجمه کنند.

«یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در دوازدهمین گزارش فصلی خود از پایبندی ایران به تعهدات برجامی، تأیید کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در دوره سه ماهه گزارش‌گیری، از سقف ۳۰۰ کیلوگرمی مجاز در برجام تجاوز نکرده است و میزان ذخایر آب سنگین ایران نیز کمتر از سقف تعیین‌شده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

ظریف در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، با انتشار تصویری از تیتر یکی از اخبار مربوط به گزارش امروز آمانو از متعهد ماندن جمهوری اسلامی ایران به برجام، پایبند ماندن دیگر طرف‌های برجام به قول خود برای عادی‌سازی روابط با ایران را خواستار شده است.

قرار بود که با اجرای تعهدات برجامی بعضاً بازگشت‌ناپذیر ایران، تحریم‌های اقتصادی مرتبط با برنامه هسته‌ای رفع شود؛ از همان ابتدا اما، آمریکا که تأثیر قابل‌توجهی در نظام مالی بین‌الملل دارد، از اجرای این تعهدات سر باز زد و در برقراری روابط بانکی ایران و جهان اختلال جدی ایجاد کرد.

«دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا هم ۱۸ اردیبهشت امسال با عمل به وعده‌های انتخاباتی خود، کلاً کشورش را از برجام بیرون کشید.

ظریف در واکنش به همه این ماجراها نوشته: «اگر هدف، حفظ برجام است، دیگر گریزی از پروراندن شهامت در دل‌ها برای پیروی از تعهدات و عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران به جای طرح درخواست‌های نامربوط نیست؛ ادامه احترام عملی به توافق(هسته‌ای) و پرهیز از سخن گفتن صرف در خصوص این تعهدات، تنها گزینه پیش‌روی ایران نیست.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید