علائمی از افسردگی که شاید تا کنون با آنها آشنا نبوده اید!

کدخبر: ۲۳۵۸۰۳
اقتصادنیوز: احتمال اینکه شما یک فرد افسرده باشید خیلی زیاد است ناامیدی، عصبانیت و فراموشکاری و حتی اجابت مزاج فقط چند مورد از علائم افسردگی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل  از نمناک؛ افسردگی می تواند ناشی از عوامل متعددی از قبیل مرگ و میر، مصرف الکل یا مواد مخدر، نگرانی های مالی و غیره باشد ، علائم افسردگی بسیار پیچیده هستند و می توانند از فردی به فرد متفاوت باشند اما معمولا بر روی احساسات، توانایی اجتماعی تاثیر می گذارند.کاشت مو

اگرچه شما ممکن است اکنون اعتقادی نداشته باشید، ولی با دنبال کردن کمکی درست، می توانید با بیماری افسردگی خود مقابله کنید و دوباره به سلامت مثبت روانی برسید ، علائم افسردگی به چند دسته تقسیم می شود که درادامه این بخش از سلامت نمناک به صورت جداگانه آنها را بررسی کرده ایم.

علائم و نشانه هایی رایج و عاطفی در افسردگی

علائم عمومی افسردگی:

علائم افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

کمبود انرژی مثبت و کاهش آن

برای مثال انگیزه کم یا عدم وجودش در محل کار یا در خانه. عدم اعتماد و تمرکز و کاهش اعتماد به نفس .

افزایش تحریک پذیری

در شرایط ناخوشایند باعث ناراحتی و از بین بردن کسانی که نزدیک شما هستند،می شود.

علائم افسردگی و بی میلی افراد به ادامه زندگی

عدم علاقه به زندگی روزمره

به عنوان مثال، می ترسید که خانه خود را ترک کنید و مایل هستید به طور منظم تنها بمانید.

احساس ناامیدی

احساس پیوسته شکست خورده و اینکه قادر به دیدن راهی برای خروج نیستید.

ناامید بودن یکی از علائم افسردگی

احساس بد در صبح

عدم تمایل به خروج از رختخواب یک واکنش مشترک در این مسئله است.

مشکلات خواب

بی خوابی علائم رایج افسردگی است، زیرا احتمال دارد شما از افکار منفی خسته نشوید. ساعات طولانی خوابیدن نیز یک عارضه جانبی معمول است.

افسردگی شدید

بیخوابی و زیاد خوابیدن از علائم افسردگی

علائم افسردگی در رفتار و بدن افراد

تغییر در اشتها

کاهش یا افزایش خوردن غذا که به ناچار باعث کاهش وزن یا افزایش وزن خواهد شد.

خلق و خوی بد

اغلب گریه، احساس خشم، عدم اعتماد و عدم توانایی مثبت از علائم شایع می باشد.

افکار منفی در مورد خانواده، دوستان و گاهی اوقات زندگی

فکر به خودکشی از عوارض جانبی رایج افسردگی است، در صورتی که این مورد وجود دارد، لطفا فورا برای دریافت کمک ، نزد پزشک بروید.

معتاد شدن به الکل یا مواد مخدر به عنوان راهی برای مقابله با افسردگی

مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر در حقیقت مانع بهبودی می شود و می تواند منجر به مشکلات بیشتر مانند اعتیاد، اضطراب و مشکلات مالی شود.

علائم افسردگی و تشدید آن با مصرف دخانیات
عقب نشینی از موقعیت های اجتماعی

عدم ملاقت با دوستان یا خانواده، صرف نظر از هر گونه مسئولیت و کاهش ارتباطات، این اتفاق عوارض جانبی رایج افسردگی است.

کسانی که از بیماری افسردگی رنج می برند، در برخی موارد برایشان بسیار دشوار است که در موقعیت های اجتماعی قرار گیرند گرچه بعضی اوقات احساس خستگی و غم از احساسات رایجش است، اما بیماری افسردگی یک شرایط مستمر است و می تواند پیامدهای سختی مانند کاهش عزت نفس، انگیزه و توانایی های پردازش داشته باشد.

در برخی موارد، اگر افسردگی درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات شدید سلامت روانی شود، بنابراین توجه به این مسئله در اوایل مواقع ضروری است.

علائم عاطفی افسردگی چیست؟

افسردگی می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روزمره شما داشته باشد و ممکن است برخی از نشانه های عاطفی افسردگی ناشی از خشونت را تجربه کنید:

عصبانیت

اضطراب

تحریک پذیری

احساس گریه کردن و حس خستگی

احساس شدید گناه

سردرگم بودن

حساس بودن و آسیب پذیری

علایم افسردگی خفیف

علائم و نشانه های افسردگی در روابط عاطفی

اگر چه ممکن است برای شما باور کردنی نباشد، اما شما می توانید از طریق دریافت درمان، بر افسردگی خود غلبه کنید. درمان اغلب مورد استفاده، درمان شناختی رفتاری (CBT) است، که نوعی روان درمانی و داروهای ضد افسردگی دارد هر دو ثابت شده اند که در مبارزه با افسردگی مفید هستند.

درست همانطور که یک بیمار، پزشک را درباره بیماری فیزیکی می بیند، یک روانپزشک به علائم شما نگاه خواهد کرد و کشف می کند که چگونه پیشرفت کرده اند.

12 مورد از علائم افسردگی که ما هرگز در مورد آن صحبت نکرده ایم:

1. یکی از علائم افسردگی ؛ گریه کردن سر هیچ چیزی:

ما می توانیم برای چیزهایی که به ظاهر هیچ چیزی نیستند، گریه کنیم. این می تواند چیزی کوچک به اندازه عدم توانایی مطابقت دادن تمام جوراب در لباسشویی باشد.ما می توانیم به طور دائم احساس پریشانی و گریه دار بودن کنیم تقریبا هیچ چیزی نمی تواند ما را خاموش کند.

2. احساس "عدم حضور":

گاهی اوقات ما خودمان را از دست می دهیم و گم می کنیم. متوجه می شویم که برای چند دقیقه یا چند ساعت به فضا خیره شده ایم. گاهی اوقات ما از محیط زیست خود جدا هستیم. در بعضی مواقع می توان احساس کرد که یک فضا یا یک دیوار نامرئی بین ما و دیگر افراد وجود دارد.

افسردگی در پیری

مواردی از علائم عمومی افسردگی

3. فراموشکاری از علائم افسردگی:

ما فراموش کردیم که کجا کلیدهایمان را گذاشتیم، چه زمانی قرار ملاقات داشتیم، یا قرار بود که سگ خود را از دامپزشک انتخاب کنیم.

4. احساس گناه از علائم افسردگی:

ما احساس گناه می کنیم که اجازه دادیم به خانواده و دوستانمان که از ما برای استفاده از زمان حرفه ای خود نا امید شوند.حس گناه در مورد تقریبا همه چیز ، می تواند ما را به طور کامل در خود فرو برد.

5. تحریک پذیری در افسردگی:

ما زمان زیادی را صرف تلاش برای مقابله با آن میکنیم، اگر هر چیزی کمی اشتباه گرفته شود یا طرحهای ما را تغییر دهد، می تواند ما را فریب دهد. تحریک پذیر هستیم و کوچکترین اتفاقی که بیافتد، احساس می کنیم که به طور طبیعی ما را می سوزاند و می تواند ما را به لبه تیغ برساند.

6.افکار نفوذی :

ما می توانیم تلاش کنیم که افکار مزاحم ظاهر ناخوشایند را ایجاد کنیم. گاهی اوقات می توانیم چای را دم کنیم، و افکارهایی با روش های مختلفی پدیدار می شوند که با چه روش هایی در این کار می تواند به ما صدمه برسد.

می توانیم در خیابان قدم بزنیم و افکار مزاحم پدید آیند و به ما بگویند که به خودمان آسیب برسانیم. به نظر می رسد که آنها می توانند وارد مغز شوند، با هشدار کم و یا هیچ چیزی، و می توانند کاملا قریب به اتفاق باشند.

علایم افسردگی خفیفعلائم افسردگی چیست؟

7. اندامهای سربی و سنگینی اعضای بدن:

می توان احساس کرد که اندام ما از سرب ساخته شده است. ما یک فنجان چای را روی لبهایمان قرار می دهیم اما قرار دادن آن روی لب ها هیچ حسی را نمی دهد - بازوهای ما خیلی سنگین هستند. ما می خواهیم به پیاده روی برویم، اما حرکت کردن بسیار سنگین و سخت است. هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم، انگار در برابر جریان قوی باد خواهد بود.

8. علائم افسردگی و از دست دادن میل جنسی :

افسردگی می تواند باعث از دست دادن میل جنسی ما شود. گاهی داروهایی که ما برای افسردگی می خوریم نیز می تواند باعث از دست رفتن میل جنسی شود یا می تواند بدترش کند.

9. بهداشت شخصی:

ما اغلب با بهداشت شخصی خود درگیر هستیم، ما به اندازه کافی در مورد خودمان اهمیتی نمی دهیم تا با آن همکاری کنیم. چرا که انرژی کمی داریم، برای همین این کار را انجام نمی دهیم، مگر آن که اولویت بندی کنیم.

افسردگی در افراد با چه علائمی خود را نشان می دهد؟

رفتار افراد افسرده

10. مشکلات غذایی و نوشیدنی:

افسردگی می تواند اشتهای ما را از بین ببرد که می تواند موجب کاهش وزن شود. همچنین می تواند سبب شود که ما راحت بخوریم یا سعی کنیم تا احساسات خالی خود را از بین ببریم که باعث می شود وزن ما زیاد شود.

گاهی اوقات بر روی غذاهای آماده و وعده های غذایی تکیه می کنیم، زیرا انرژی، انگیزه و یا فضای مغز برای آشپزی نداریم که می تواند باعث داشتن رژیم غذایی نامتعادل شود ، بسیاری از ما به اندازه کافی مایعات نمی نوشیم، که می تواند باعث سردرد، خستگی و احساس بیماری شود همچنین می توانیم مشکلات گوارشی مانند رفلکس اسید را تجربه کنیم.

11.مشکلات دستشویی رفتن و اجابت مزاج از علائم افسردگی:

افسردگی می تواند روده های ما را به انجام کارهای مختلف وا دارد. اینکار می تواند به مشکلات باد روده منجر شود که می تواند فوق العاده ناراحت کننده باشد. این باعث می شود روده های ما به خوبی کار نکنند که خوب نیستند. گاهی اوقات می تواند بر سلامتی ما نیز تاثیر بگذارد. افسردگی فقط بر ذهن ما اثر نمی گذارد، بر بدن ما نیز تأثیر می گذارد.

12.تلاش برای مراقبت از خانه:

وظایف عمومی خانه داری می تواند مانند موانع غیرقابل تحملی باشند ، ما در نهایت ماهها خانه را بدون انجام کاری ترک می کنیم. مسواک در جای خودش نیست.

نشستن ظروف ده سال گذشته (یا به طور کامل ظروف را بیرون می ریزیم). ما مردم را بیش از این دعوت نمی کنیم؛ چرا که از جایی که در آن زندگی می کنیم خجالت زده ایم. خانه ما احساس خانه بودن را نمی دهد، اما از طرفی هم انرژی نداریم تا آن را درست کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید