سه نفری که می‌توانند سرنوشت امام موسی صدر را روشن کنند

کدخبر: ۲۳۵۸۹۸
اقتصادنیوز: «محمد علی مهتدی» عضو سابق کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: نشانه های زیادی از زنده بودن امام موسی صدر و همراهانش وجود دارد ولی همه شاهدان را از بین برده اند. از سرنخ ها فقط سه نفر زنده مانده اند که تا دیر نشده باید از آنها تحقیق کرد.

به گزارش اقتصادنیوز،مهتدی با اشاره به وقوع بهار عربی در سال 2011 و سقوط و قتل معمر قذافی رهبر لیبی، گفت: یک تیم از دیپلمات ها و شخصیت های حقوقی و قضایی لبنان متشکل از «عدنان منصور» وزیر پیشین امور خارجه لبنان و سفیر این کشور در ایران، سید «صدرالدین» پسر امام موسی صدر و مهندس «فیروزان» داماد این خانواده به لیبی سفر کردند. کسانی که در آن زمان در لیبی قدرت داشتند قول همکاری دادند منتها عملا هیچ کاری نکردند.

وی افزود: در سالهای اخیر به دلیل اینکه این مساله در اولویت نبود، در جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت نگرفت چون مشکلات داخلی و خارجی به قدری زیاد بود که دولتها بیشتر وقت خود را صرف آن می کردند و انگیزه زیادی برای پیگیری این مساله نداشتند. 

مهتدی با بیان اینکه تا الان اطلاع دقیقی از سرنوشت امام موسی صدر نداریم، تاکید کرد: نشانه های زیادی از زنده بودن وی و همراهانش (شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین رئیس خبرگزاری لبنان) وجود دارد منتها این شواهد نیازمند اقدامات اطلاعاتی بوده که تاکنون صورت نگرفته است. 

عضو سابق کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر خاطرنشان کرد: پس از کشته شدن قذافی تقریبا مشخص شده است تمام کسانی که به موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر ارتباط داشتند به شکل مرموزی به قتل رسیده اند. حتی دونفری که جای صدر و همراهانش به رم رفته بودند در قید حیات نیستند و سرنخ ها کاملا از بین رفته است تنها سه شخصیت هنوز زنده هستند که می توانند کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وی اظهار داشت: «سیف الاسلام» پسر بزرگ قذافی که در جریان این تحولات بوده است و در زندان گروه مسلط بر شهر «زنتان» نگهداری می شود. شخص دیگر، «عبدالله السنوسی» مسئول دستگاه امنیتی قذافی است که در موریتانی بازداشت شد و بعد به دولت لیبی تسلیم شد. می توانستیم متخصصان اطلاعاتی به موریتانی بفرستیم تا از السنوسی بازجویی کنند اما این کار صورت نگرفت. همچنین فرد دیگری به نام «عبدالسلام جلود» که مرد شماره دو لیبی بوده است ظاهرا در امارات زندگی می کند.

 

مهتدی تصریح کرد: اگر کار اطلاعاتی برای روشن شدن سرنوشت صدر انجام گیرد این افراد تنها کسانی هستند که می توان از آنها بازجویی کرد که این امر مستلزم اراده سیاسی و برنامه ریزی است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید