ترفند هایی برای لاغری و کمتر شام خوردن

کدخبر: ۲۳۵۹۰۰
اقتصادنیوز: مطالعات نشان داده است که عدم خواب مناسب منجر به عدم تعادل هورمونی می شود که منجر به افزایش وزن و حتی دیابت می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پرشین وی؛ زیاده روی در وعده شام به این معنی است که کالری مصرفی قرار نیست با فعالیت فیزیکی سوزانده شود. در نتیجه منجر به تجمع چربی و اضافه وزن خواهد شد. مصرف زیاد غذا در وعده شام منجر به ناراحتی هایی از قبیل رفلاکس معده و بزرگ شدن شکم خواهد شد به همین دلیل تمام متخصصین تغذیه توصیه می کنند از مصرف غذای زیاد در وعده شام اجتناب کنید. بهترین ترفند برای کمتر شام خوردن تغییر در تعداد و اندازه وعده های غذایی در روز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهترین راه برای کمتر شام خوردن

وعده های غذایی سنگین منجر به سوهاضمه یا رفلاکس اسیدی می شوند که باعث اختلال در استراحت شبانه خواهد شد.مصرف چند وعده غذایی کوچک به جای ۳ وعده غذای حجیم  در طول روز باعث می شود غذای کمتری در یک وعده بخرید و از احسا ناراحتی و پری معده جلوگیری کنید. برای جلوگیری از مصرف غذای سنگین در شب می توانید در طول روز ۴ تا ۴ وعده غذایی کوچک که بخش بیشتری از آن حاوی میوه ها و سبزیجات باشد مصرف کنید.

تاثیر صبحانه برای کمتر شام خوردن

مطالعه که در سال ۲۰۰۵ در مجله انجمن تغذیه آمریکا منتشر شد نشان داد افرادی که صبحانه مفصلی می خورند در طول روز کالری کمتری مصرف می کنند و کمتر دچار اضافه وزن می شوند و یک راه مناسب برای پیشگیری از مصرف کالری بیش از حد در شام است.

خوردن غذاهای سبک و کم کالری در وعده شام

یکی از روش های مفید برای کم کردن میزان کالری وعده شام استفاده از سبزیجات مثل هویج یا کرفس در کنار وعده شام است. یا یک لیوان ژلاتین بدون قند، یک لیوان کراکر و چای داغ.

تاثیر خواب کافی برای کمتر شام خوردن

مطالعات نشان داده است که عدم خواب مناسب منجر به عدم تعادل هورمونی می شود که منجر به افزایش وزن و حتی دیابت می شود. به گزارش کلینیک مایو افرادی که کمتر می خوابند تمایلشان برای مصرف غذاهای پرکالی و کربوهیدرات بیشتر است در نتیجه اگر خواب کافی نداشته باشید مسلما تمایل  بیشتری برای خوردن یک وعده شام حجیم و پرکالری و در نتیجه افزایش وزن و چاقی خواهید داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید