بهترین آغازهای تاریخ فوتبال ایران

کدخبر: ۲۳۵۹۵۱
اقتصاد نیوز:پدیده مشهد با غلبه بر ذوب‌آهن در اصفهان، در شرایطی که ۲۰ درصد از بازیهای لیگ سپری شده با اقتدار در صدر جدول جای گرفته است.
بهترین آغازهای تاریخ فوتبال ایران

 به گزارش اقتصاد نیوز، هر چند که یک شروع بد می‌تواند تیم را از مسیر موفقیت دور کند ولی تجربه نشان داده شروع طوفانی، تضمین‌کننده قهرمانی نیست به همین بهانه بهترین شروع‌های تاریخ لیگ برتر مرور شده است.

آغاز خوب و پایان خوب تر برای سپاهان لیگ دوم

بهترین شروع در تاریخ لیگ برتر به نام سپاهان ثبت است.این تیم در لیگ دوم در ۶ هفته نخست ۱۶ امتیاز کسب کرد و با تفاضل گل ۹+ بهترین عملکرد ۶ هفته ابتدایی را رقم زد. این تیم در پایان لیگ نیز ۳ هفته زودتر جشن قهرمانی گرفت. سپاهان لیگ دوم تنها تیم تاریخ لیگ برتر است که در پایان هفته ششم با ۱۵ امتیاز یا بیشتر در صدر جدول قرار گرفته و نهایتا به قهرمانی رسیده است.

ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم دیگر شروع‌های تاریخ لیگ برتر

ذوب‌آهن لیگ سوم و پارس جنوبی لیگ هفدهم دیگر تیم‌هایی هستند که هفته  ششم را با ۱۶ امتیاز  و تفاضل گل ۸+ به پایان رساندند ولی در پایان این تیمها توفیقی نداشتند. ذوب‌آهن با کربکندی در ۵ بازی نخست به پیروزی رسید و در بازی هفته ششم مقابل پاس متوقف شد ولی در پایان لیگ عنوانی بهتر از چهارم کسب نکرد.

پارس جنوبی نیز فصل گذشته، برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد و توانست در همان اولین روزها نگاهها را به خود جلب کند و در ۶ هفته ابتدایی بالاتر از پرسپولیس با ۱۶ امتیاز صدرنشین لیگ شود ولی پارس جنوبی در ادامه بازیها نتوانست درخشش هفته‌های ابتدایی را تکرار کند و نهایتا به رتبه پنجم بسنده کرد.

داستان تکراری عملکرد طوفانی قلعه‌نویی و استقلال در آغاز فصل و دستان خالی در پایان فصل

قلعه‌نویی و استقلال بارهای بار آغازهای خوب در لیگ برتر را تجربه کردند ولی هیچ کدام از اینها منجر به قهرمانی نشد. قلعه‌نویی با تراکتورسازی در لیگ یازدهم، با استقلال در لیگ سیزدهم و چهاردهم با ۱۵ امتیاز و صدرنشینی در پایان هفته ششم کار خود را خاتمه دادند. این وضعیت در لیگ پانزدهم با پرویز مظلومی نیز تکرار نشد اما هیچ کدام از این تیم‌ها در پایان فصل جشن قهرمانی نگرفتند.

استقلال لیگ چهاردهم با کسب رتبه ششم در پایان فصل ضعی‌فترین عملکرد را بین تیمهایی که شروع خوبی داشته‌اند به نام خود ثبت کرده است.

پرسپولیس با علی دایی در لیگ دهم یک بار تجربه ۱۵ امتیاز از ۶ بازی را به دست آورد و در پایان فصل عنوانی بهتر از چهارم بدست نیاورد. از جمله دیگر تیمهایی که در ۶ هفته حداقل ۱۵ امتیاز بدست آوردند باید به فولاد خوزستان لیگ سیزدهم اشاره کرد که این تیم به خاطر تفاضل گل کمتر پایین‌تر از استقلال قرار داشت و در این بررسی تنها تیمهای صدرنشین لحاظ شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک